موسسه های زنان در داخل خط سبز تجمعی در حمایت از زنان نقب که با سیاست کوچ اجباری رژیم صهیونیستی روبرو هستند، برگزار کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره؛ این تجمع در اعتراض به طرح براور که کنست اسرائیل آن را در شور اول تصویب کرده است، برگزار شد.
این طرح حدود هشتصد هزار دونم (هر دونم معادل تقریبا هزار متر) از زمین های نقب را با خطر مصادره و دهها هزار تن از بدوی های ساکن روستاهای این منطقه را با خطر اخراج از روستاهای خود روبرو می کند.

در این گزارش با اشاره به یکی از روستاهای منطقه نقب آمده است: این روستا یکی از روستاهای به رسمیت شناخته نشده در نقب است که اهالی بدوی آن با خطر کوچ اجباری روبرو هستند. جمعیت روستای السره از پانصد نفر فراتر نمی رود اما تاریخ اقامت آنها در این روستا به قبل از تاسیس اسرائیل بر می گردد. هیچ خدماتی به اهالی این روستاها داده نمی شود و هیچ تاسیسات زیربنایی نیز در این روستاها وجود ندارد.

در ادامه گزارش آمده است: اسرائیل به اهالی روستا اجازه تعمیر منازل خود را نمی دهد و در صورت تخلف منازل آنها را ویران می کند. در نزدیک روستای السره یک فرودگاه نظامی اسرائیلی وجود دارد که وجود آن یکی از علل اصلی تلاش اسرائیل برای انتقال اهالی روستا از آنجاست. اسرائیل قصد دارد اهالی این روستاها را به مجموعه های مسکونی که سبک زندگی در آنها هیچ تناسبی با شیوه زندگی اهالی بدوی این روستاها ندارد منتقل کند.

 زنان بدوی بیشترین آسیب را از اوضاع کنونی بخصوص کمبود خدمات اساسی از قبیل آب، برق و خدمات بهداشتی متحمل می شوند. همین امر باعث شد موسسه های زنان فعالیت هایی برای حمایت و همبستگی با زنان بدوی آغاز کنند.
برچسب ها: زنان ، فلسطین ، نقب ، کوچ ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار