کمیته ملی المپیک تاکنون موافقت خود براي حضور تیم سپک تاکرا در مسابقات آسیا اینچئون را اعلام نکرده به همين دليل سهراب آزاد از اینکه اعزام ملی پوشان در هاله اي از ابهام است اظهار نارضایتی کرد.

سهراب آزاد در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: تیم ملی سپک تاکرا مسابقات آسیایی کره جنوبی را در پیش دارد. ملی پوشان پیشتر در مسابقات مرحله نخست لیگ جهانی در هند عملکرد مناسبی ارائه دادند و موفق شدند با قرار گرفتن درمکان ششم مسابقات در رنکینگ جهانی نیز 6 پله صعود کنند.

رئیس انجمن سپک تاکرا ادامه داد : اعزام و حضور تیم ملی سپک تاکرا به مسابقات آسیایی اینچئون کره جنوبی منوط به موافقت مسئولان کمیته المپیک است.
کمیته ملی المپیک همچنان در اعلام موافقت خود مبنی بر اعزام تیم ملی به مسابقات کره جنوبی کوتاهی می کند.

آزاد تصریح کرد: تیم ملی سپک تاکرا کشورمان پس از حضور در مرحلۀ اول لیگ جهانی، در طی هفته جاری جهت شرکت در مرحلۀ دوم این مسابقات عازم رقابت های لیگ جهانی می شود البته تیم ملی دوشنبه ( 25 شهریور) ، جهت شرکت در مسابقات آسیایی تایلند عازم این کشور شده است.

وي تصریح کرد: اعزام تیم ملی به مسابقات لیگ جهانی و ‌آسیایی تایلند درحالی اتفاق می افتد که همچنان تیم ملی برای شرکت در مسابقات آسیایی اینچئون کره جنوبی نیازمند به موافقت کمیته ملی المپیک دارد که تاکنون نیز صادر و ارسال نشده است.
تیم ملی سپک تاکرا به همین دلیل در بلا تکلیفی است.

رئيس انجمن سپک تاکرا افزود: رشته ی سپک تاکرا جزو تیم های برتر دنیا است و به لحاظ فنی و استراتژیک نیز جایگاه مناسبی در ورزش کشور دارد  با این وجود برای حضور در مسابقات بازی های آسیایی باید مجوز و موافقت مسئولان کمیته ملی المپیک را کسب کنیم.
گویا کمیته ملی المپیک علاقه ای به دریافت مدال توسط ملی پوشان ایرانی در مسابقات اینچئون کره ندارد که تیم ملی سپک تاکرا در بلا تکلیفی قرار داده است.

آزاد ادامه داد: تیم ملی برای موفقیت در مسابقات مهم برون مرزی نیاز به یک برنامه ریزی مدون و کاربردی دارد. مشکل کمبود زمان نیز مسائل و معضلات آمادگی تیم ملی را با بحران مواجه می کند از اینرو برای حضور موفق در میادین ملی تر آسیایی نیازمند به پشتیبانی مسئولان کمیته ملی المپیک وزارت ورزش داریم.

وی افزود: مسئولان ورزشی جهت موفقیت تیم ملی سپک تاکرا باید از این تیم پشتیبانی مناسب مالی کنند و با اختصاص بودجه لازم و برگزاری اردوها و مسابقات مختلف و اجرایی کردن برنامه های تدوین شده طبق زمان بندی مشخص مسئولان انجمن و تیم ملی سپک تاکرا در موفقیت و پیشرفت در مسابقات آسیایی حمایت کنند.

آزاد ادامه داد: به عنوان رئیس انجمن سپک تاکرا از مسئولان ورزش کشور و همچنین کمیته ملی المپیک درخواست می کنم که به ورزش سپک تاکرا و جوانان با استعداد فعال در این رشته اعتماد کامل کنند.

وی افزود: تیم ملی سپک تاکرا از جوانان با انگیزه و دارای پتانسیل بالا تشکیل شده است از اینرو معتقد هستم در صورت اعتماد و پشتیبانی مسئولان ورزش با کسب مدال های خوش رنگ از مسابقات آسیایی اینچئون پاسخ مثبتی به اعتماد آنها می دهیم. امیدواریم که این اتفاق رخ دهد.

آزاد تصریح کرد: تیم ملی سپک تاکرا ملی پوشان با درخشش در مسابقات لیگ جهانی شایستگی و لیاقت خود را اثبات کرده اند و نشان دادند با حمایت های لازم پتانسیل درخشش در آسیا و حتی میادین معتبر جهانی را نیز دارا هستند.

گفتنی است: اعضاء تیم ملی سپک تاکرا برای حضور در رقابت های قهرمانی جهان و لیگ جهانی شب گذشته عازم تایلند شده است. برترین های تیم ملی سپک تاکرا در قالب دو تیم "رگو" و "دبل" راهی تایلند شدند تا برای سبک مدال در رقابتهای قهرمانی جهان و لیگ جهانی به مصاف حریفان بروند.
جمیل کر(گلستان)، وحید مالکی، حسین خشکبار و امیر حبیبی (زنجان)، وحید ابراهیمی (مرکزی)،‌ امیرخانی (گیلان)، ملی پوشان تیم ملی کشورمان عازمی به مسابقات هستند که از تاریخ 25 تا 31 شهریور در رقابت های جهان در شهر اردن به مصاف حریفان می روند و سپس پس از آن از تاریخ 4 تا 7 مهر در بانکوک در مرحله دوم رقابت های لیگ جهان به جدال با حریفان می پردازند./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار