استاد حوزه کشور گفت: امامزاده‌ها در حقیقت تربیت‌گاه شیعه و مکان ارزشمند تعالی و آرامش‌بخش انسان‌هاست که زمینه سعادت فردی و اجتماعی را فراهم می‌آورد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل، حجت‌الاسلام عبدالحمید بنابی در همایش امامزاده سید صدرالدین اردبیل اظهار داشت: تعداد زیادی از امامزادگان در کشور وجود دارند که همه شایسته تکریم‌ هستند و شناخت شخصیت والای آنان وظیفه همگانی و عمومی است.

وی تصریح کرد: با عنایت به روند رو به رونق تکریم و بزرگداشت امامزادگان در کشورمان ایران، هر امامزاده‌ای زیارت‌نامه مخصوصی دارد که بعدهای شناسایی شخصیت، شفاعت و موقعیت آنها را نشان می‌دهد.

استاد حوزه کشور با اشاره به زندگی ائمه اطهار به ویژه امام رضا (ع) خاطر نشان کرد: زندگی ساده و بدون تکبر آن امام همام باید الگوی عموم مردم خصوصاً جوانان قرار گیرد و برای تقویت بعد انسانی و بار معنوی باید از سخنان این معصوم غریب بهره جست.

حجت الاسلام بنابی امامان و معصومین را وسیله افزایش بصیرت انسان‌ها دانست و اضافه کرد: امامزاده‌ها سراسر خیر و برکت هستند و حلقه وصل خدا و شیعیان می‌باشند و امروزه زیارت بارگاه این بزرگواران در زمینه ارتقا آرامش و تکامل روح بشر نقش مهمی دارد.

وی با اشاره به ناشناخته بودن برخی امامزادگان بیان کرد: در عصر بنی عباسی در اثر جنگ‌های این حکومت، امامزاده‌ها به شهرهای مختلف ایران تشریف آوردند و به زندگی خود ادامه دادند که بعد از روی کار آمدن شیعیان بیشتر آنها مورد شناسایی قرار گرفت و مردم نسبت به این امامزاده‌ها ارادت خود را اعلام کردند.

این استاد حوزه‌های علمیه با اشاره به فلسفه نماز، از آیت‌الله ملکی نقل قول کرد و ادامه داد: نمازی که انسان آن را به مثابه فرموده‌های قرآن کریم برای ارتقا روح خود به جا نیاورد، نمازی بیهوده است.

حجت الاسلام بنابی یادآور شد: نماز در فرهنگ اجتماعی امروزی در جایگاه خود قرار ندارد، نماز تنها به جای آوردن اعمال و ظواهر آن نیست و در واقع نماز وسیله قرب الهی است.

این خطیب برجسته با اشاره به جایگاه کنونی امامزادگان در اذهان عمومی گفت: متأسفانه با توجه به مشکلات عدیده‌ای که در جوامع امروزی وجود دارد تنها در مواقعی که انسان دچار مشکل روحی می‌شود و برای برآورد حاجات به قصد زیارت به امامزاده‌ها روی می‌آورند در حالیکه درب بارگاه مقدس امامزاده‌ها همیشه بر روی مردم باز است.

وی با بیان اینکه امامزادگان بیش از ائمه اطهار (ع) وسیله قرب الهی هستند و شناخت امامزاده‌ها مغز شناخت امامان معصوم و ائمه اطهار(ع) است، افزود: با توجه به سابقه هر امامزاده خاطرات منقولی وجود دارد که امروزه شناخت مقام و شخصیت آن امامان تنها در نوحه‌سرایی‌ها، روضه‌خوانی‌ها و سفرهای زیارتی خلاصه شده است و ما تا به امروز شناخت و معرفت واقعی از امامان را در دست نداریم.

حجت‌الاسلام بنابی با اشاره به جلالت ظاهری امام رضا (ع) تصریح کرد: با توجه به اینکه این دهه، دهه کرامت و به مناسبت میلاد حضرت امام رضا (ع) و خواهر آن امام بزرگوار نامگذاری شده است باید در شناساندن محاسن و خصوصیات رفتاری امامان بیشتر تلاش کنیم و با بهره‌مندی از برکات معنوی آن بزرگواران در جهت بهبود زندگی دنیوی و اخروی خود قدم برداریمز/.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.