مسول کمیته معدنی اتاق بازرگانی ، صنایع ومعادن اصفهان کاهش صادرات مواد خام و تقویت صادرات مواد فرآوری شده را یکی از رویکرد های مهم بخش معدن برشمرد و گفت:نباید شتابزده در این زمینه عمل کرد زیرا ممکن است صادرات و تولید مواد معدنی را به طور کلی تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، «عباس تاجبخش»در هشتمین جلسه کمیته معدن اتاق اصفهان تصریح کرد:صادرات مواد معدنی خام، بخشی از صادرات کشور را شامل می شود و نباید به یکباره آنرا متوقف کرد در حالی که ظرفیت سازی برای تبدیل آن به مواد فرآوری نشده است.

وی افزود:برخی از مواد معدنی نیازمند پروسه طولانی برای فرآوری می باشند و نباید جلوی صادرات مواد خام آن را قبل از آغاز فرآوری گرفت.

وی توجه به بررسی زیرساخت ها و نقش آن در توسعه معادن ،بررسی نقش حمل و نقل و افزایش بی رویه نابسامانی و مشکلات آن را از چالش های بخش معدن برشمرد و گفت:طرح مسایل حقوقی دولتی در بخش معادن و بررسی با سازمان های دولتی و نقش تشکل های غیر دولتی استانی در بررسی مسایل معدن از جمله مسایل این بخش است.

وی اکتشاف در بخش معدن را یکی از موضوعات کلیدی در این بخش نام برد.

وی ماشین آلات و نقش آن در افزایش بهره وری معادن را یکی دیگر از چالش های بخش معدن عنوان کرد و گفت:وجود ماشین آلات با فناوری نو باعث افزایش بهره وری می شود.متاسفانه ماشین آلات مرغوب از سوی شرکت های معتبر وارد ایران نمی شود و شرکت های چینی جایگزین این شرکتها شدند.

تاجبخش تاثیر نرخ ارز در بخش معدن را قابل توجه دانست و گفت:نبود ارز برای واردات ماشین آلات و بازگشت ارز ناشی از صادرات مواد معدنی از دیگرمسایل بخش معدن است که نیازمند ارایه راهکار است.

وی تصریح کرد:با وجودی که نرخ ارز سه برابر شده است بهای ماشین آلات و تجهیزات شش برابر شده است ./ز

برچسب ها: اصفهان ، اتاق ، بازرگانی ، صنایع ، و ، معادن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.