رئيس سازمان نظام پرستاري گفت: بايد مسئولان به خروج پرستاران رسيدگي كنند زيرا اين افراد با سوادترين‌هاي ما هستند كه از زبان روز و فناوري‌هاي جديد اطلاع دارند و مي‌توانند در خدمت كشور خودمان باشند.

دكتر غضنفر ميرزابيگي رئيس سازما نظام پرستاري در گفت‌وگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران با بيان اين كه ميزان مهاجرت پرستاران نگران‌كننده نيست افزود: بايد با برنامه‌ريزي‌هاي مدبرانه مهاجرت پرستاران به خارج كشور كم‌تر شود.

وي در ادامه گفت: در سفري كه به ژنو داشتم و در كنفرانس ICN شركت كردم احساس بدي داشتم زماني كه مسوول پرستاري كانادا گفت: كه ما خوشحال هستيم از وجود پرستاران ايراني كه در بيمارستان‌هاي ما فعاليت دارند.

رئيس سازمان نظام پرستاري خاطرنشان كرد: پرستاران ايراني با ارائه پروانه‌ي صلاحيت خود به سازمان نظام پزشكي كشورهاي ورودي و با تاييد آنها اجازه‌ي ورود پيدا مي‌كنند.

وي د رخصوص پرستاران بازنشسته گفت: راه كارهايي براي دوران بازنشستگي پرستاران در نظر گرفته شده كه در 6 ماه آينده با توجه به بودجه‌اي كه دولت در اختيارمان قرار مي‌دهد برايشان در نظر مي‌گيريم.

ميرزابيگي تصريح كرد: پرستاران داراي پروانه‌ي صلاحيت مهر پرستاري دارند كه توسط نظام پرستاري تاييد شده تا با داشتن آن صلاحيت حرفه‌اي آنها احراز شود.

وي درخصوص امنيت پرستاران خانگي كه فعلا تضمين شده نيست افزود: در آينده با راه‌اندازي آموزشگاه ها و مداركي كه به پرستاران داده مي‌شود و اطلاعات آموزشگاه و پرستاران در سايت سازمان قرار مي‌دهيم كه با همكاري معاون فرهنگي اجتماعي صورت گرفته تا مردم با گرفتن اين اطلاعات اعتبار لازم را كسب كنند./ع2
برچسب ها: پرستار ، فناوری ، نظام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.