معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: روزانه 75 میلیارد تومان در کشور صرف تعلیم و تربیت می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ ابراهیم سحر‌خیز امروز در مانور بازگشایی مدارس در اردبیل اظهار داشت: واقعیت این است که اگر قرار است شاهد ارتقای کیفیت آموزشی باشیم، باید تمام امید خود را معطوف به نیروی انسانی کنیم و از این ظرفیت به معنای کامل بهره‌برداری کنیم.

وی گفت: در کنار اهمیت نیروی انسانی، آموزش و پرورش ساز و کارهایش در جذب و تربیت نیروی توانمند و شایسته کارساز نبوده است، ولی در حال حاضر قدم‌های خوبی برداشته شده تا با تاسیس دانشگاه فرهنگیان این مشکلات برطرف شود.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش افزود: ما بر مبنای سند 200 روز به عنوان سال تحصیلی کشورمان برنامه‌ریزی‌های‌مان را انجام می‌دهیم، به طوری که روزانه 75 میلیارد تومان صرف تعلیم و تربیت در این کشور می‌شود.

سحر‌خیز گفت: یعنی تعطیل شدن یک روز مدرسه برابر است با هدر دادن 75 میلیارد تومان هزینه‌ای که دولت باید تامین کند.

وی تاکید کرد: در برخی شرایط مجبوریم کهمدارس را تعطیل کنیم مانند نامساعد بودن شرایط جوی که باید دوستان تدبیری بیندیشند که با تقویم سالانه و برنامه مشخص سال تحصیلی آغاز و به اتمام برسد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش ابراز داشت: فعالیت‌های آموزش و پرورش باید در یک تقویم 200 روزه به طور دقیق برنامه‌ریزی شود که این ایراد حتی در دانشگاه‌ها هم دیده می‌شود و یک برنامه دقیق وجود ندارد.

سحر‌خیز یادآور شد: از امسال حتی برنامه روز اول نیز در اختیار دانش‌آموز قرار می‌گیرد و از روز اول مهر در کلاس‌های درس‌ حضور یافته و تحصیل را آغاز کنند.

وی تصریح کرد: ما امسال اعلام کردیم که روز اول مهر دانش‌آموزان کتاب‌ها را بر اساس برنامه درسی به همراه خود بیاورند و از روز اول به طور جدی تحصیل و تدریس آغاز شود که این امر سبب می‌شود دانش‌آموز احساس تکلیف کند/س.

برچسب ها: اردبیل ، تعلیم ، و ، تربیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.