پليس يونان براي پراکندن نگهبانان مدرسه که قصد داشتند وارد ساختمان وزارت اصلاحات اداري در مرکز آتن شوند گاز اشک آور پرتاب کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاري رويترز ؛ همزمان با آغاز اعتصاب آموزگاران در يونان در اعتراض به اخراج گسترده و  انتقال اجباري کارکنان دولت ،‌ گروهي از نگهبانان مدارس تلاش کردند امروز به نشانه اعتراض به اين اقدام دولت وارد ساختمان وزارت اصلاحات اداري در مرکز آتن شوند که با واکنش پليس يونان روبرو شدند. 

اعتصاب نامحدود معلمان دبيرستان هاي يونان از امروز در اعتراض به برنامه هاي دولت مبني بر انتقال اجباري هزاران تن از کارکنان شاغل در بخش هاي دولتي آغاز شده است .  نگهبانان مدارس و کارکنان صندوق تامين اجتماعي يونان نيز مشمول اين طرح مي شوند . 

يک مامور پليس اعلام کرد : حدود 60 تا 70 تن از نگهبانان مدارس قصد داشتند وارد ساختمان اين وزارتخانه شوند و آن را اشغال کنند که با واکنش پليس روبرو شدند . دولت يونان ناچار است براي جلب رضايت اعتبار دهندگان بين المللي و تامين مبالغ مالي مورد نياز اين طرحها را به اجرا در آورد . به موجب اين گزارش وکلاي بوناني نيز قرار است به مدت دو روز به جمع اعتصاب کنندگان بپيوندند . نرخ بيکاري در يونان نزديک به 28 درصد رسيده و سطح فقر در طول رکود اقتصادي شش ماهه روبرو به افزايش بوده است . 
برچسب ها: یونان ، اعتراض ، اشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار