وزیر کشور از راه اندازی صندوق حمایت و سرمایه گذاری در شهرستانهای کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری، عبدالرضا رحمانی فضلی امروز در جلسه شورای اداری مازندران در ساری گفت:این صندوق با مشارکت مردم ایجاد می شود و دولت 20 تا 30 درصد سود خواهد برد که سرمایه استان مازندران در زمینه گردشگری و طرح های شاخص استان هزینه می شود.

وی با اشاره به وضع خوب کشور در حال حاضر افزود:وضع کشور در شرایط کنونی با همه موفقیت 34 سال گذشته که داشتیم،مقاومت مردم و پیروی از ولایت فقیه در تحولات منطقه و تحریم ها را به فرصتی برای پیشرفت کشور تبدیل کرده است.

وزیر کشورادامه داد:امروز با این تحریم ها باید از اقتصاد نفتی خداحافظی کرد و نفت را به فرآورده تبدیل کرد.

به گفته رحمانی فضلی از فروش هر بشکه نفت 100 دلار بدست می آید،این در حالی است که هزینه های جاری کشور 120 هزار میلیارد تومان و هزینه غیر مستقیم 20 هزار میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه 600 هزار میلیارد تومان نقدینگی در دست مردم است تصریح کرد:با راه اندازی صندوق حمایت سرمایه گزاری می توان سهام عدالت و یارانه ها را جمع آوری کرده و با اعطای تسهیلات و فعال سازی شرکت های صنعتی می توان سرمایه در کشور را دو برابر کرد.

وزیر کشور در مورد عزل و نصب ها در دولت خاطر نشان کرد:از هیچ گروه،جناح و افراد توصیه نمی پذیریم و ملاک عمل فقط شعار دولت و تصمیم رییس جمهور است.

رحمانی فضلی از رسانه ها خواست از گمانه زنی در مورد عزل و نصب ها پرهیز کنند و بی مورد اسم افراد مختلف را برای پستهای گوناگون رسانه ای نکنند.

وزیر کشور گفت:مازندران ظرفیت های خوبی دارد و ما باید با شناسایی این ظرفیت و منابع طبیعی و برنامه ریزی دقیق و علمی سازی تولید محصولات کشاورزی و اقتصاد مازندران را به دو برابر افزایش دهیم.

رحمانی فضلی ادامه داد:با وحدت و همبستگی و تبدیل امکانات در بخش های مختلف در مازندران می توان اشتغال در استان را افزایش و مشکل بیکاری را حل کرد.

وی به ساخت کارخانه زباله سوز در شهرهای استان اشاره و تصریح کرد: اگر هر خانواده ماهانه هزار تومان هزینه زباله بدهد با این میزان اعتبار میتوان کارخانه زباله سوز را در استان راه اندازی کرد.

وزیر کشور افزود:مدیران استان از شرایط آب و هوایی خوب این استان استفاده کنند و با ایجاد شرایط مناسب برای رفاه حال گردشگر با ورود 44 میلیون گردشگر و اقامت 20 میلیون مسافر شرایط اقتصادی استان بهبود یابد.

رحمانی فضلی همچنین به استاندار جدید مازندران هم توصیه هایی داشت و تصریح کرد: آقای فلاح باید مردم مداری،عدالت گرایی،برنامه ریزی های دقیق،ارتباط سازنده و منطقی با نماینده ولی فقیه و علما و نیز توجه به شاخص های استان را سر لوحه کار خود قرار دهد.

وی ایجاد ثبات اقتصادی/استفاده از ظرفیت های موجود/اعطای تسهیلات به شهرک های صنعتی غیر فعال/سرمایه گذاری جدید با مشارکت مردم و شناسایی منابع جدید و امنیت پایداری فرهنگی و اجتماعی را از برنامه های این دولت بیان کرد.

یادآور میشوم در جلسه امروز شورای اداری استان،آقای ربیع فلاح جلودار به عنوان بیست و یکمین استاندار مازندران معرفی و از زحمات آقای علی اکبر طاهایی قدردانی شد./س

برچسب ها: راه اندازی ، صندوق ، حمایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.