معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به انجام وظیفه معنوی شهرداری در طرح مهر قلم گفت: بررسی هزینه ای که شهرداری در این خصوص صرف کرده با هزینه ی آموزش و پرورش در این خصوص حاشیه ساز می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران عبداللهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در نشست خبری صبح امروز که به مناسبت بازگشایی مدارس و طرح مهر قلم برگزار شد گفت: جزئیات این طرح به مناطق 22 گانه شهرداری ابلاغ شده است  و شهرداری هر ساله در دو مرحله اقدامات خدمات شهری خود را به شکل جدی تر دنبال می کند که این دو مرحله در نوروز و مهر ماه انجام می شود.

وی افزود: در خصوص بازگشایی مدارس کارهای سنگینی در حوزه خدمات شهری انجام شده که این امور از 15 شهریور آغاز و تا 15 مهر ماه ادامه خواهد داشت که در سال جاری این اقدامات تحت عنوان طرح مهر قلم و با بیش از 50 موضوع کاری در حوزه خدمات شهری انجام گرفته است.

وی گفت: رسیدگی به مدارس از بحث های مهم مطرح شده در شهرداری تهران است که در این معاونت با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی، معاونت حمل و نقل و معاونت شهری ، امور مربوط به آن که شامل آماده کردن مدارس، رنگ آمیزی، آسفالت، ایزوگام، بهسازی فضای سبز و پیست های ورزشی بوده انجام گرفته. همچنین تعمیرات لازم در خصوص سرویس های بهداشتی نیز با دقت بیشتری پیگیری شده است.

وی خاطر نشان کرد: شهرداری اعتبار چشم گیری به این مبحث اختصاص داده و ما نیز به دلیل مسئولیت معنوی بیشتر از رقمی که در بودجه برای این کار پیش بینی شده است هزینه کرده ایم  در 8 سال اخیر شهرداری برای رسیدگی به مدارس کارها و هزینه های چشمگیری اختصاص داده که با مقایسه هزینه ما با آموزش و پرورش حاشیه ساز خواهد شد.

وی عنوان کرد: با طرح مهر قلم همزمان با بازگشایی مدارس شهر نیز حال و هوای تازه ای به خود می بیند و با نشاط بیشتری به استقبال مهر ماه می رود.

وی در ادامه صحبت هایش به افزایش سرویس های بهداشتی در شهر نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 500 هزار چشمه سرویس بهداشتی در سطح شهر وجود دارد که برای بهسازی آن ها علاوه بر اضافه کردن تعدادی سرویس بهداشتی جدید سرویس های قدیمی نیز بازسازی شده است و به وسایل مورد نیاز در سرویس های بهداشتی شهری نیز توجه شده و بر این اساس به سرویس های بهداشتی مناطق نمره داده شده است.

وی گفت: با وجود این که در دنیا به لحاظ توجه به اهمیت سرویس بهداشتی یک روز تحت این عنوان نام گذاری شده است متاسفانه ما در کشور به این موضوع توجه کافی نداشته ایم که با هزینه خوبی که به این بخش اختصاص داده شده است ضعف های این بخش نیز مرتفع خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه های مختلف سازمان های شهرداری اقدامات خوبی در حوزه پسماند، جمع آوری مکانیزه زباله، تولید برق از پسماندها، کارخانه شیرآبه کهریزک، تحول در نگه داری و زیبایی شهر انجام شده و به همین ترتیب میزان سرانه فضای سبز با افزایش پارک ها و اضافه شدن بیش از 200 مرکز فروش میوه و تره بار، و اضافه شدن فروشگاه های شهروند اقدامات خوبی همزمان با تغییر فرهنگ و نگاه مردم انجام شده است.

وی در خصوص فروشگاه های شهروند گفت: این فروشگاه ها در تنظیم بازار و تنظیم قیمت عملکرد خوبی داشته اند و همچنین در خصوص ایستگاه های آتش نشانی گفت: در حال حاضر تعداد ایستگاه ها به 105 ایستگاه رسیده که تا پایان سال این تعداد به 120 ایستگاه خواهد رسید./
برچسب ها: عبداللهی ، مهرقلم ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار