معاون فرهنگی واحد علوم و تحقیقات در مراسم تجلیل از دانشجویان و کارکنان دختر فعال فرهنگی به مناسبت ولادت حضرت معصومه (ع) گفت: علت اصلی برگزاری همایش ها و نگارش کتب متعدد در زمینه ی حقوق زنان، موقعیت حساس و سرنوشت ساز آن ها از نظر سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی است.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، دکتر عصمت سودای ، معاون فرهنگی این واحد دانشگاهی ، ضمن تبریک دهه ی کرامت و میلاد امام رضا(ع) گفت: زنان از نظر سیاسی ، اجتماعی، فرهنگی و... موقعیت حساس و سرنوشت سازی دارند.

وی ادامه داد: این امر ، علت اصلی برگزاری همایش ها و نگارش کتب متعدد در زمینه ی حقوق زنان است.

دکتر سوادی گفت: نسل رسول الله به حضرت زهرا (س) می رسد.این موضوع نشان دهنده ی ارزش والای زنان در اسلام بوده که در طول تاریخ بی سابقه است.

معاون فرهنگی واحد علوم و تحقیقات با بیان این مطلب که خداوند در سوره کوثر ارزش و مرتبه زنان را مشخص کرده و زنان با خواندن سوره ی کوثر احساس ارزشمند بودن می کنند ، افزود:  این حس خط بطلانی بر ستم هایی  است که در طول تاریخ به زنان و دختران روا داشته و تا امروز نیز در برخی نقاط جهان ادامه دارد. 

وی افزود: در گذشته مردسالاری مانع از شکوفایی استعدادها و ظرفیت های زنان و دختران بود، اما امروزه دختران در سراسر جهان به ویژه ایران به جایگاه های رفیعی دست پیدا کرده اند. این جایگاهی است که قرآن برای زنان و دختران تبیین کرده است.

دکتر سوادی ادامه داد : ملاک برتری از نگاه قرآن کریم ، تقوی است و زن و مرد تفاوتی با یکدیگر ندارند و افراد متقی در تمام ارکان زندگی خود الگویی برای جهانیان است.  /ح 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار