مدیرکل زندان های استان کرمانشاه با تأکید بر لزوم پیگیری و تعیین تکلیف وضعیت قضایی زندانیان، نقش فعالیت های مددکاری برکاهش جمعیت کیفری زندانیان و بازگشت آبرومندانه آنان را در حوزه اصلاح و تربیت بسیار حایز اهمیت دانست.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

با هدف تبیین اهمیت نقش کلیدی حضور فعال مددکاران در بین زندانیان و تقویت روحیه امید و ایجاد زمینه مناسب برای بازآموزی هنجارهای اجتماعی عملکرد واحد مددکاری زندان مرکزی کرمانشاه با حضور مدیر کل زندان های کرمانشاه مورد ارزیابی قرار گرفت.

اژدر اسدبیگی، مدیرکل زندانهای استان در این جلسه گفت: مددکاران زندان مرکزی کرمانشاه در یک ماه گذشته نسبت به پیگیری یک هزار و 303 مورد پرونده قضایی، انجام 313 جلسه مشاوره تخصصی قضایی با مددجویان، اخذ رضایت شکات و آزادی30 نفر اقدامات موثری به انجام رسانده اند.

وی در ادامه افزود: با توجه به نقش اثرگذار ایجاد تعاملات سازنده مددکاران با مراجع قضایی در مرداد ماه سال جاری 342 پرونده مربوط به زندانیان تحت قرار، تعیین تکلیف شد و 190 نفر از زندانیان متقاضی طی ملاقات حضوری با قضات پرونده، مشکلات خود را مطرح کرده اند.

اسدبیگی  گفت: رسیدگی به پرونده قضایی تعداد 233 نفر از متهمان حوزه های قضایی مختلف با اعزام مددکاران به شهرستان های تابعه یکی دیگر از فعایت های مددکاری از ابتدای سال تاکنون بوده است./ز


برچسب ها: کرمانشاه ، زندان ، کاهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.