مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: اردبیل دومین استان کشور در صدور کارت هوشمند ملی است که توانسته مقدمات صدور این کارت‌ها را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ عبدالله امینی دیروز در نشست مدیران و مسئولان ثبت احوال استان اردبیل اظهار داشت: بعد از استان قم اردبیل دومین استانی است که موفق شده در صدور کارت هوشمند ملی پیشقدم شود.

وی گفت: با پیگیری و ایجاد زیرساخت لازم برای صدور کارت هوشمند ملی، اردبیل بعد از قم رتبه دوم در صدور کارت هوشمند ملی داشته و 2.1 درصد از کل کارت‌های صادر شده را به خود اختصاص داده است.

امینی خاطر نشان کرد: استان قم 85 درصد، استان اردبیل 2.1 درصد و استان تهران 1.1 درصد از کل کارت‌های صادر شده را انجام داده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال استان به مزایای صدور کارت ملی هوشمند اشاره کرد و گفت:‌ این کارت که مقدمه ورود به دولت الکترونیک است، سبب می‌شود تا احراز هویت به راحتی صورت بگیرد.

امینی در ادامه افزود: در قالب کارت ملی هوشمند با اطلاعات بیومتریکی که جمع‌آوری شده دیگر نیازی به انگشت‌نگاری کامل در صدور گواهی سوء پیشینه نمی‌باشد و با امضای دیجیتالی هر فرد جلوی بسیاری از سوءاستفاده‌ها و تخلفات گرفته می‌شود.

وی یکی از امتیازات کارت هوشمند را به روز بودن اطلاعات هر فرد در حوزه سکونتی و جمعیتی خود اعلام کرد و اظهار داشت: ‌ما انتظار داریم که هر فرد تغییرات مکان زندگی و محل سکونتی خود را به سرعت اطلاع دهد تا ما با مشکلی در این ارتباط روبه‌رو نشویم/س.

برچسب ها: اردبیل ، صدور ، کارت ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.