يکي از شرکت هاي بزرگ اسلحه سازي رژيم صهيونيستي و يک شرکت آمريکايي قصد دارند موشک ضدهوايي استانر ساخت اين رژيم را با نوع پيشرفته سامانه موشکي آمريکايي پاتريوت ادغام کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از يونايتدپرس، شرکت سامانه هاي دفاعي رافائل اسرائيل و شرکت ريتون آمريکا قرار است در اين زمينه همکاري کنند. 

اين همکاري همزمان با تمايل فزاينده آمريکا به توليد مشترک سامانه هاي ضدهوايي صورت مي گيرد.

با وجود ترديد اسرائيل، ترتيباتي که آمريکا براي همکاري با اسرائيل در زمينه توليد تسليحات از جمله سامانه هاي دفاعي صورت داده است ، به طور عمده به دلايل اقتصادي و با توجه به کاهش فعلي هزينه هاي دفاعي در آمريکا تحقق خواهد يافت. 

به موجب اين گزارش، 75 درصد از کمک نظامي سه ميليارد دلاري که آمريکا سالانه در اختيار اسرائيل قرار مي دهد، براي خريد محصولات توليد آمريکا و خدمات به اين کشور باز مي گردد. 
 
بخش عمده بودجه هر چهار سامانه ضدموشکي که در دست ساخت يا ارتقاي اسرائيل را آمريکا تامين کرده است. 

سامانه موشکي ارو-3 Arrow-3 توسط شرکت آي اي آي مستقر در تل آويو و شرکت بوينيگ آمريکا در حال ارتقا است. 

اين در حالي است که شرکت رافائل مستقر در حيفا و شرکت آمريکايي ريتون در حال ارتقاي سامانه موشکي ديويدز اسلينگ هستند. اين موشک هاي قرار است سال 2014 به بهره برداري برسند. 

آژانس دفاع موشکي وزارت دفاع آمريکا (پنتاگون) - براي نخستين بار - حدود 400 ميليون دلار براي اختصاص به سامانه دفاع موشکي گنبد آهنين ساخت شرکت رافائل در سال مالي 2014 و 2015 ، در بودجه سالانه خود در نظر گرفت. 

 گنبد آهنين از اوايل سال 2011 به بهره برداري رسيده است. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار