روزنامه گاردین در گزارشی مدعی شد: دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران شاید با اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل دیدار کند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از گاردین ،  این روزنامه در ادامه گزارش خود به  سخنان روز گذشته اوباما درباره تبادل نامه با ریاست جمهوری ایران با محوریت موضوع سوریه اشاره کرده و آن را نقطه عطفی در آغاز تعامل ایران و آمریکا عنوان می کند . این در حالی است که وزرای خارجه ایران و انگلیس نیز قرار است در نیویورک با یکدیگر دیدار داشته باشند . 
به نوشته گاردین، مقامات آمریکایی‌ هم تردید دارند که دیداری بین روحانی و اوباما صورت گیرد، با این حال توافق اخیر در مورد سوریه فضای جدیدی برای دیپلماسی جهانی به وجود آورده است.
در همین حال "برنادت میهان " سخنگوی کاخ سفید ابراز امیدواری کرد که در نیویورک و در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل امکان تعامل مقامات ایرانی و آمریکایی در دولت رئیس جمهور جدید ایران ، دکتر حسن روحانی ، فراهم شود . در این صورت امکان دستیابی به راه حل دیپلماتیک درباره برنامه هسته ای ایران فراهم می شود . 
"تریتا پارسی" مدیر موسسه موسوم به "شورای ملی ایرانی آمریکایی" در این مورد می‌گوید احتمال انجام چنین دیداری وجود دارد.
گاردین در ادامه می نویسد دیدار روسای جمهور این دو کشور که اولین دیدار از سال 1979(1357) خواهد بود، می‌تواند راهی دیپلماتیک برای پایان بن‌بست اتمی تهران باشد . 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار