رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم گفت: مشکل کاغذ و توزیع کتاب‌ها مهم‌ترین مشکل کتاب‌های دینی است که امیدواریم با تدبیر دولت و حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این مشکل برطرف شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حمید خرمی با اشاره به وضعیت نشر استان قم اظهار کرد: این انتظار وجود دارد که حوزه نشر کتب دینی سر و سامان پیدا کند، زیرا مشاهده می‌شود فعالیت نشر کتاب در بسیاری از انتشارات متوقف شده است.

وی خاطرنشان کرد: باید یارانه کاغذ حداقل به کتاب‌های دینی و مذهبی بازگردانده شود تا بتوانیم شاهد تغییر و تحولی در بازار نشر باشیم.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم عنوان داشت: اگر کتاب‌های دانشگاهی و کمک درسی به صورت آزاد چاپ شوند، به دلیل نیازی که با این کتاب‌ها وجود دارد، مردم نسبت به آنها اقبال عمومی نشان می‌دهند.

خرمی ادامه داد: همان‌طور که جسم ما به غذا نیاز دارد، روحمان نیز به غذای فکری نیاز دارد که می‌توان با مطالعه کتاب به این نیاز پاسخ گفت.

وی به اهمیت برگزاری نمایشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: عرضه کتاب‌ها در نمایشگاه‌ها کمک قابل توجهی به ناشر برای فروش کتاب‌ها و تقویت فرهنگ کتابخوانی می‌کند، بنابراین لازم است حمایت‌های موجود در این بخش تقویت شود./س

برچسب ها: قم ، مشکل ، گرانی ، کاغذی ، نشر ، کتاب ، دینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.