تيم كبدي كبودراهنگ در مسابقات كبدي قهرمان جوانان كشور كه از شنبه 23 شهريورماه شروع شده و همچنان ادامه دارد جزو سه تيم برتر قرار گرفته است كه در نهايت روز دوشنبه مشخص مي شود كدام جايگاه را به خود اختصاص مي دهد.



نهمین دوره رقابت‌های کبدی استاندارد جوانان پسر قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی با حضور 12 تیم در 4 گروه در حال برگزاری است.

نهمين دوره مسابقات كبدي قهرمان جوانان كشور كه از 23 شهريورماه به ميزباني شهرستان كبودراهنگ آغاز به كار كرده است و در روز دوشنبه به كار خود پايان مي دهد و تا اين سري از مسابقات تيم كبدي كبودراهنگ جزو سه تيم برتر قرار گرفته است.

در اين دوره از مسابقات تيم هاي كبدي از استان هاي همدان، اصفهان، يزد، قزوين، فارس، آذربايجان شرقي، سمنان، سيستان و بلوچستان، مازندران، لرستان، گلستان و چهارمحال و بختياري شركت كرده‌اند.

تيم كبدي غار عليصدر كبودراهنگ يكي از بهترين تيم‌هاي كبدي در كشور است كه شهرستان كبودراهنگ بعد از تيم‌هاي گلستان و سيستان يكي از قطب‌هاي كبدي كشور محسوب مي شود.

هيئت كبدي شهرستان كبودراهنگ و تيم كبدي كبودراهنگ با توجه به بضاعت مالي اندك اما با پتانسيل بالا توانسته است مانند نگيني در بين تيم كبدي كشور بدرخشد.

در اين راستا با رئيس هيئت كبدي شهرستان كبودراهنگ به گفتگو نشستيم.

احمد ياري در گفتگو با خبرنگار ورزشي مهر اظهار داشت: تيم كبدي عليصدر كبودراهنگ از پتانسيل بالايي برخوردار است و ميانگين سني تيم كبدي جوانان پسر كبودراهنگ زير 20 سال است.

تيم كبدي كبودراهنگ يكي از قطب هاي كبدي كشور است

رئيس هيئت كبدي شهرستان كبودراهنگ افزود: تيم كبدي عليصدر كبودراهنگ طي چندين دوره قهرمان بلامنازع بوده است و يكي از قطب هاي كبدي كشور محسوب مي‌شود.

وي بيان داشت: با توجه به اينكه ساير استان ها براي تيم هاي خود از جمله اصفهان براي تيم كبدي اش هزينه هاي هنگفت مي كند اما تيم كبدي كبودراهنگ عليرغم بضاعت مالي اندك و با توجه به اينكه شهرستان كم جمعيتي است اما به خاطر استيل بدني مناسب و اقليمي كه در كبودراهنگ وجود دارد به يكي از مناطق با استعداد در ورزش كبدي تبديل شده است.

ياري اضافه كرد: تيمي كه در اين دوره از مسابقات شركت كرده و در ميدان مسابقات است از ورزشكاراني هستند كه اولين تجربه بازي برون استاني را كسب مي كنند و با اينكه ميانگين تيم جوانان است اما اكثر بازيكنان نوجوان اند و بازيكنان با تجربه تيم در مسابقات ليگ دسته يك و سوپر ليگ حضور دارند.

رئيس هيئت كبدي شهرستان كبودراهنگ عنوان داشت: بازيكنان كبدي عليصدر كبودراهنگ با توجه به سن كم در اين دوره از مسابقات محك زده مي شوند و قدرت بدني و فيزيك آنها سنجيده مي شود.

وي با بيان اينكه مسابقات هنوز به اتمام نرسيده است، در ادامه گفت: تيم كبدي عليصدر كبودراهنگ توانسته است طي سه بازي بدون باخت به حريفان خود غلبه و به سكوي مدال صعود كند.

ياري ابراز داشت: مراسم افتتاحيه اين دوره از مسابقات كشوري كبدي شنبه بود كه در آن مسدولان شهرستان از جمله فرماندار كبودراهنگ، اعضاي شوراي شهر، بخشداران و امام جمعه حضور داشتند.

رئيس هيئت كبدي شهرستان كبودراهنگ گفت: با توجه به اينكه تيم كبدي كبودراهنگ از موقعيت خوبي در كشور برخوردار است چه بهتر كه از اين تيم نمادي ساخته و در شهر جانمايي شود.

تيم كبدي كبودراهنگ در غرب كشور بي نظير است

وي با اشاره به اينكه تيم كبدي كبودراهنگ در غرب كشور بي نظير است و همتاي آن وجود ندارد، اظهار داشت: تيم كبدي كبودراهنگ به عنوان ورزش اول شهرستان است كه بايد به آن توجه ويژه اي شود.

ياري افزود: براي اولين بار رئيس فدراسيون كبدي كشور در مراسم اختتاميه مسابقات در كبودراهنگ حضور پيدا مي كند كه اين امر موجب تشويق و ترغيب هيئت كبدي مي شود.

رئيس هيئت كبدي شهرستان كبودراهنگ بيان داشت: با توجه به اينكه كبدي كاران كبودراهنگي از استعداد بالايي برخوردارند و در اردوهاي تيم ملي حضور پيدا مي كنند اما گاهي شاهد هستيم كه اسامي آنها براي حضور در تيم ملي خط مي خورد.

وي با بيان اينكه هيئت كبدي شهرستان كبودراهنگ با كمتريم كمك مالي از طرف فدراسيون كبدي توانسته است ميزباني مسابقات كبدي را بگيرد، اضافه كرد: ميزباني اين دوره از مسابقات كبدي به صفر تا صد به عهده خانوداده كبدي شهرستان بوده است و ادارات كمك قابل توجهي در اين راستا نكرده اند.

ياري عنوان داشت: مسئول اداره ورزش و جوانان شهرستان كبودراهنگ در راستاي ميزباني مسابقات و هزينه هاي مالي تا حد توان به هيئت كبدي شهرستان كمك كرده است.

رئيس هيئت كبدي شهرستان كبودراهنگ در ادامه گفت: شركت هايي كه از منابع و امكانات شهرستان كبودراهنگ استفاده مي كنند از جمله شركت عليصدر بايد بيشار از اينها به ورزش اول شهرستان كبودراهنگ توجه كنند.

همزمان با مراسم اختتاميه مسابقات كبدي خانه كبدي در كبودراهنگ كلنگ زني مي شود

ياري با اشاره به اينكه در شهرستان كبودراهنگ همزمان با اختتاميه مسابقات كبدي بنا است كلنگ خانه كبدي زده شود، ابراز داشت: در اين راستا مجتمع فولاد ويان قول مساعدت از نظر تامين آهن آلات را به هيئت كبدي شهرستان داده است.

رئيس هيئت كبدي شهرستان كبودراهنگ گفت: با توجه به پتانسيل بالاي ورزشكاران كبودراهنگ در رشته كبدي، رئيس هيئت كبدي استان همدان در نظر دارد تا با هزينه خود يك مربي براي آموزش كبدي به بانوان كبودراهنگي بياورد تا انها نيز در اين رشته فعاليت كنند.

وي با بيان اينكه شهرستان ملاير در رشته كبدي بانوان بسيار موفق است، اذعان داشت: بانوان كبودراهنگ نيز مستعد ورزش كبدي هستند كه در اين راستا براي آنها تلاش مي شود.

ياري تاكيد كرد: در رابطه با احداث خانه كبدي مديركل و معاون فني سازمان ورزش و جوانان قول يك زمين را داده اند تا كبدي شهرستان كبودراهنگ نيز داراي خانه كبدي شود.

رئيس هيئت كبدي شهرستان كبودراهنگ با اشاره به اينكه با ساخت خانه كبدي همه هيئت ها و ورزش هايي كه نياز به تاتمي دارند مي توانند از اين خانه كبدي استفاده كنند، اظهار داشت: بنده اين قول را مي دهم تا همه ورزشكاراني كه به خانه كبدي شهرستان نياز داشتند مي توانند با راحت ترين امكانات ورزش خود را رشد دهند.

اولين اقدام هيئت كبدي كبودراهنگ ساخت استراحتگاه براي ورزشكاران است

وي افزود: اولين اقدام هيئت با در نظر گرفتن رشد كبدي در شهرستان كبودراهنگ ساخت يك استراحتگاه است كه قرار است ساختمان سه طبقه اي در اين راستا ساخته شود.

ياري با بيان اينكه براي تشويق و ترغيب ورزشكاران كبدي بايد كارهايي صورت گيرد، بيان داشت: مسئولان و خيرين بايد در اين راستا و ساخت خانه كبدي و ساخت استراحتگاه تلاش كنند.

رئيس هيئت كبدي شهرستان كبودراهنگ اضافه كرد: مراسم اختتاميه ظهر دوشنبه با حضور رئيس فدراسيون، مديركل ورزش و جوانان استان همدان، مسئولان شهرستان برگزار مي شود.

وي عنوان داشت: از صدا و سيما انتظار مي رود تا براي پوشش مراسم اختتاميه حضور پيدا كند و بيشتر از اينها به ورزش استان اهميت دهد.

با توجه به مطالب بيان شده اميد است كه مسئولان به ورزش كبدي توجه و اهتمام ويژه اي كنند چراكه تيم كبدي عليصدر كبودراهنگ از پتانسيل بسيار بالايي برخوردار است و با حمايت هاي ويژه مي تواند در سطح هاي بالاتر بدرخشد./ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.