رئيس شبكه تحقيقات علوم دارويي گفت: ما در بخش توليد علم به فناوري و فناوري به محصول دچار مشكلات جدي هستيم.

دكتر عباس كبريايي زاده، رئيس شبكه تحقيقات علوم دارويي در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه ما در بخش تحقيقات به دو موضوع توجه مي كنيم گفت: يكي اين كه تحقيقات در بخش توليد علم رشد خوبي داشته است و ديگري اين كه توليد علم منجر به فناوري شود تا آثار خودش را در بهبود دستري  مردم به خدمات سلامت بيشتر كند.

وي ادامه داد: متاسفانه ما در بخش توليد علم به فناوري و فناوري به محصول  دچار مشكل جدي هستيم كه اميدواريم در اين دولت توجه ويژه به فناوري شود تا بتوانيم در حوزه فناوري توانايي هاي محققان كشورمان را نشان دهيم.

** ميزان مبتلايان به ديابت تا 2030 دو برابر مي شود
وي در خصوص بحث مصرف مكمل ها نيز افزود: بر طبق چشم انداز  اندازه 20 ساله كشور اولويت ما بايد تمركز روي كنترل سرطان باشد چرا كه در حال حاضر مصرف داروهاي ضد سرطان و شيوع آن در كشور متاسفانه بالاست و اين مي طلبد كه براي جلوگيري از ابتلا به سرطان مصرف آنتي اكسيدان ها را افزايش دهيم كه امروزه مكمل هاي مختلفي در كشور حاوي آنتي اكسيدان ها متفاوت وجود دارد كه مي توانيم براي كاهش آمار ابتلا مصرف  كنيم و ميزان شيوع سرطان را كاهش دهيم.

كبريايي زاده با بيان اين بيماري هاي قلبي و عروقي و ديابت از تهديدهاي جدي كشورهاي دنيا هستند به طوري كه پيش بيني شود ميزان بيماران ديابتي تا سال 2030 به دو برابر فعلي برسد و اگر نتوانيم ميزان ابتلا را كاهش دهيم با رشد نظام گسيخته بيماري هاي غيرواگيرخواهيم بود كه هزينه سنگيني را به دوش نظام سلامت خواهد گرفت.

وي خاطر نشان كرد: در كل مطالعات ثابت كرده اند كه تغيير روش زندگي استفاده از تغذيه سالم و مناسب و هواي پاك مهمترين نقش را در پيشگيري از اين بيماري ها دارند./ح

برچسب ها: فناوری ، دانش بنیان ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.