امروزه شهرداری بعنوان نهاد مسئول اقدامات بسیاری را در جهت ساماندهی شهری انجام داده است و بعنوان پل ارتباط بین مردم و مسئولین است.

اسماعیل زاده رئیس سامانه 1888 منطقه 9 در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، گفت: مرکز سامانه نظارت همگانی شهرداری تهران از سال 85 به منظور تحقق شعار شهروند مسئول مدیر پاسخگو آغاز به کار کرد.
این مرکز که با هدف توسعه و تعمیق فرهنگ نظارت همگانی در جامعه، ارتقای سطح اعتماد، مشارکت معنادار و رضایتمندی عمومی، تواناسازی مجموعه شهرداری تهران و زمینه بهبود مستمر فعالیت های خود، بسترسازی اطلاعاتی در زمینه ارتقای انطباق و سازگاری محیط و سازمان شهرداری تهران، ایجاد فرصت برابر برای تمامی شهروندان و دسترسی سهل و آسان به مدیران شهری تشکیل شد.
وی در ادامه تصریح کرد: از جمله دیگر ماموریت های 1888 می توان به تضمین اثربخش و سلامت سازمانی از طریق توسعه ارتباطات محیطی با رویکرد عدالت محوری و نیز توسعه یادگیری سازمانی و فرهنگ مسئولیت پذیری و پاسخگویی در درون و برون سازمانی اشاره کرد.
گفتنی است؛ این مرکز در مناطق و سازمانها به بخش های جزئی تری به نام سامانه های نظارت همگانی 1888 تجزیه می شود که فعالیت های خود را تحت نظارت عالیه این مرکز و در مناطق 22 گانه تحت نظارت مستقیم اداره بازرسی انجام می دهند.
رئیس سامانه 1888 افزود: تعداد پیام ها به صورت متغیر است که در شرایط مختلف متفاوت است، مثلا در شرایط جوی و محیطی، محدودیت هایی نظیر برودت هوا و مشکلات مربوط به زمانبندی در زمینه انجام مواردی نظیر پخش آسفالت، آلودگی هوا و مشکلات مربوط به آن، بارندگی و توقف فعالیت های عمرانی و .... در افزایش و یا کاهش میزان پیام ها موثرند، به همین دلیل آمار دقیقی در این زمینه نمی توان ارائه کرد، اما بصورت میانگین ماهانه حدود صد پیام مکتوب و تعدادی قریب به 30 پیام تلفنی به سامانه 1888 منطقه 9 ارجاع می شود.
اسماعیل زاده در خصوص شکایات و نحوه رسیدگی به آن، تصریح کرد: اغلب موضوعات ارجاعی را انتقادات تشکیل می دهند و درصد کمی از آنها شکل شکایت به خود می گیرد.
شکایت ها نیز همچون دیگر پیام ها با جدیت پیگیری می شود و در به انجام رساندن و پیگیری هیچ موردی مسامحه و اغماضی صورت نمی پذیرد.
رئیس سامانه 1888 افزود: شهروندان در هرگونه درخواست شهروندان در خصوص موضوعات عملکردی شهرداری به 137 مربوط می شود، اما نقطه نظرات آنان در خصوص بهبود عملکرد مدیریت شهری به 1888 مربوط می شود که در قالب انتقاد، شکایت، تقدیر و پیشنهاد تقسیم بندی می شود.
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: در کل پیام ها در صورتی که مربوط به فعالیت های شهرداری باشند، در هر قالبی که ثبت شوند، قابل پیگیری و در غیر این صورت غیر قابل پیگیری اند.
ضمن اینکه پیام هایی که به محدوده جغرافیایی آن منطقه ربطی نداشته باشند، به دلیل عدم تداخل در انجام وظایف در مناطق، پیگیری نشده و به سرعت پس از طی روال مشخص به منطقه مربوطه ارجاع می شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار