رئيس مجمع خيرين مدرسه ساز كشور گفت: مجمع خيرين مدرسه ساز توانسته علاوه بر رشد فعاليت خود در منطقه در كشورهاي برون مرزي نيز توسعه يابد به گونه ايي كه در آينده ايي نزديك در آمريكا و كانادا به شكل قانوني مستقر و فعال مي شود.

محمدرضا حافظي نيا در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن به عمده فعاليت هاي مجمع خيرين مدرسه ساز كشور اشاره كرد و افزود: در ۱۶ سال گذشته و قبل از تاسيس مجمع خيرين مدرسه ساز ، مدارس كشور به صورت چهار نوبته اداره مي شد.

وي ادامه داد: در همان سال عده ايي در جوار ملكوتي حضرت امام رضا(ع) گردهم آمده و مجمع خيرين مدرسه ساز كشور را با تعداد اندكي خير و اعتباري بالغ بر ۱۶ ميليارد و ۸۰۰ ميليون تومان فعال نمودند كه امروز بعد از گذشت ۱۶ سال، بيش از ۵۰۰ خير مدرسه ساز و بيش از يك هزار و ۲۰۰ ميليارد تومان اعتبار، اين مجمع را حمايت مي كند.

اين مقام مسوول با بيان اينكه هم اينك در ۳۱ استان كشور و نيز ۵۵۰ شهرستان مجمع خيرين مدرسه ساز تشكيل شده است، بيان كرد: هنوز انسان هاي فرهنگ دوست و جهادگري هستند كه بعد از جهاد نفس به جهاد مال خويش پرداخته و در راه رضاي خداي متعال مي كوشند.

رئيس مجمع خيرين مدرسه ساز كشور حركت بزرگ مدرسه سازي را موجب رضاي الهي دانست و گفت: در سال گذشته شش هزار و ۸۰۰ پروژه مدرسه سازي دولت كه به علت نبود اعتبارات كافي نيمه تمام رها شده بود، با تصويب مجلس شوراي اسلامي به مجمع سپرده شد تا به كمك خيرين، مدارس نيمه كاره به اتمام برسد.

حافظي نيا گفت: امروز علاوه بر تبديل شدن مدارس كشور به دو و يك نوبته، در برون مرزها نيز اقدامات ارزشمند خيرين گسترش يافته به گونه ايي كه امروز در آنكارا، استانبول و چندين كشور ديگر شاهد ساخت مدارس خيرساز مي باشيم.

وي بيان كرد: امروزه فرزندان ايرانيان مقيم خارج از كشور در مدارس غربي مشغول به درس مي باشند كه همين امر به مرور زمان، زبان، هويت و فرهنگ ايراني را در بين آنان كم رنگ مي كند و لذا ساخت مدارس ايراني در خارج از كشور مي تواند در حفظ فرهنگ و زبان ايراني در بيرون مرزها موثر باشد و مانع بسياري از معضلات فرهنگي شود./س


برچسب ها: خیرین ، مدرسه ، آمریکا ، کانادا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.