وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: تروریست های مسلح در سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی المیادین؛ " محمد جواد ظریف" در گفتگوی اختصاصی با این شبکه درباره وضع استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه گفت:
ما استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه توسط هر طرفی را محکوم می کنیم و بر اساس اطلاعاتی که داریم گروه های مسلح در سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده اند. همه گزارش های اطلاعاتی تاکید می کند سلاح شیمیایی می تواند در اختیار گروه های مسلح در سوریه قرار گیرد.

سلاح شیمیایی در اختیار گروه های تندرو و تروریستی در سوریه بوده و این مسئله تنها خطری برای سوریه نیست.

وی افزود: آمریکا نمی تواند با کشورها بر اساس زبان تهدید و خشونت تعامل کند و بیان این تهدیدات به سود صلح و ثبات منطقه است.

آمریکا در عراق و افغانستان با استفاده از زور نتوانسته است به اهداف خود برسد.
جنگ در منطقه باعث حل و فصل مشکلات نشده بلکه تنش های را در منطقه بیشتر می کند.

طریف تاکید کرد: ما از هر طرح به ویژه طرح روسیه برای توقف خشونت ها در سوریه حمایت می کنیم.

ایران خواستار عاری سازی منطقه از تسلیحات شیمیایی است.
تهران از الحاق سوریه به معاهده منع گسترش تسلیحات شیمیایی حمایت می کند و تصمیم مقامات سوریه در این زمینه تصمیم بجایی بوده است.

وی با اشاره به این که ملت آمریکا از جنگ علیه سوریه حمایت نمی کند،خاطرنشان کرد: آمریکا در صورت حمله به سوریه به اهداف خود نخواهد رسید.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: ما از آمریکا می خواهیم دست از زبان تهدید بردارد و اراده صادقانه خود را برای تحقق صلح ابراز کند.

" ظریف" افزود: درخواست برای جنگ جنایت خطرناکی است که برای دوستان ما در منطقه و آمریکا هیچ سوری ندارد.
ظریف اظهار داشت:کسانی که مقابل تلویزیون برای سوریه گریه می کنند و اشک می ریزند باید برای حل سیاسی بحران کنونی این کشور اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار