شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار،دلیل سفر "جان کری" به سرزمین های اشغالی را اطمینان بخشی آمریکا به متحد منطقه ای خود در مورد مسئله سوریه دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار؛مجری این شبکه فرانسوی در ابتدای گفت و گوی خود با "آرمل شاریه" کارشناس سیاسی خود، گفت، به نظر می رسد آمریکا قصد دارد اسرائیل متحد اصلی خود را از تداوم فشار ها بر دولت بشار اسد خاطر جمع کند.

"آرمیل شاریه" هم با تأیید این گزاره، گفت، قطعاً اسرائیل به آن چه که در مورد سوریه رخ می دهد، توجه بسیار زیادی دارد. زیرا این کشور در همسایگی آن قرار دارد و همچنین مسئله سلاح های شیمیایی موضوعی حیاتی برای اسرائیل است. دلیل اصلی این که بشار اسد چنین زرادخانه عظیمی از سلاح های شیمیایی را در خاورمیانه برای خود تدارک دیده، تقابل آن با اسرائیل بوده است تا درمقابل تهدیدات اسرائیل نسبت به خود دست خالی نباشد.

 بنابراین در این زمینه رابطه دوجانبه بسیار شدیدی میان اسرائیل و سوریه وجود دارد. بنابر همین اصل، اسرائیل از متحد آمریکایی خود انتظارات بسیاری در این زمینه دارد، چه زمانی که موضوع حمله نظامی مطرح بود و چه اکنون که نیاز دارد از جزئیات توافق به دست آمده در مسئله سوریه مطلع باشد.

کارشناس مسائل سیاسی شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گفت آمریکا در توافق ژنو توجهی به فرانسه نکرد.
"آرمل شاریه" درباره توافق آمریکا و روسیه در ژنو درباره خلع تسلیحات شیمیایی سوریه گفت : "جان کری" در کنفرانس مطبوعاتی خود در ژنو تعهد خود را در خصوص آگاه کردن همتایان فرانسوی و انگلیسی اش از محتوای مذاکرات یادآور شد. او لوران فابیوس و ویلیام هگ را در یک سطح قرار داد. در ضمن الزام خود را تنها در زمینه اطلاع رسانی به آنان اعلام کرد. این در حالی است که فرانسه آمریکا را در تصمیمش برای حمله به سوریه همراهی کرد. اولین نشانه منفی زمانی رخ داد که باراک اوباما این تصمیم را به رای کنگره منوط کرد.

"شاریه" در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت درست است که در اصل توافق آمریکا و روسیه به تسلیحات شیمیایی سوریه مربوط می شود اما در مورد شکل آن باید گفت این توافق مابین روسیه و آمریکاست.

پاریس در این توافق جایی ندارد و نادیده گرفتن لندن به این اندازه مهم نیست.
اتحادیه اروپا نیز در این میان جایگاهی ندارد. بازنده بزرگ دیگر نیز سازمان ملل است
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار