وزير امور خارجه ايتاليا، توافق همتايان روسي و آمريکايي خود در ژنو درباره موضوع سوريه را به عنوان نتيجه اي مثبت، توصيف کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پايگاه اينترنتي ايتاليايي زبان چينکواه پونتو است، خانم اما بونينو وزير امور خارجه ايتاليا با اشاره به نتايج بدست آمده اجلاس ژنو، گفت:‌ توافق بدست آمده ميان آمريکا و روسيه در ژنو نتيجه اي مثبت بوده و اولين قدم مناسب نه تنها براي منع سلاح هاي شيميايي در سوريه،‌ بلکه حرکت در مسير درست يک راه حل سياسي جنگ خونين مردمي در سوريه است. 
بونينو گفت: من خوشحال هستم که آمريکا و روسيه به توافقي دست يافته اند که ابتدا ما را به اولين کنفرانس ژنو هدايت کرده بود و مسير دقيقي را مشخص کرده اند که بايد همه بازيگران در صحنه را به نشستن دوباره دور ميز، به منظور ايجاد آينده اي از صلح براي سوريه، سوق دهند. 
وزير امور خارجه ايتاليا در ادامه سخنان خود گفت: به طور طبيعي، اکنون به طور مستقيم، ديگر بازيگران مهم منطقه و همه طرف هاي درگير در جنگ مداخله خواهند داشت، تا اينکه هر چه سريع تر به يک آتش بس دست يافته و بتوان کمک هاي بشر دوستانه به کشور ارسال کرد.
بونينو با اشاره به نقش ضروري سازمان ملل متحد گفت: ما هنوز با تنش هاي زيادي مواجه هستيم که از جمله آنها، چالش هاي اخير ورود ميليون ها پناهجوي سوري است که به اردن و لبنان پناهنده شده اند.  
وزير امور خارجه ايتاليا در پايان افزود: ايتاليا به منظور عملي کردن تصميم هاي گرفته شده در چهارچوب سازمان ملل متحد،‌ آماده هر نوع کمک ممکن است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار