رئیس مجمع تشکل های دانش بنیان با بیان اینکه تجمیع سیاستگذاری در فاوا یا یکی از شوراهای بالادستی باید انجام شود گفت: پراکندگی و تعداد مراکز تصمیم گیری بزرگترین مشکل حوزه ICT است.

افشین کلاهی در گفتگو با خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به تجارب سایر کشورها، تلاش دولت ها به جای برعهده گرفتن بخشی از مسائل اجرایی، تنها باید به مقررات زدایی و کاهش تصدی گری و بهبود محیط کسب و کار شرکت ها معطوف گردد.

وی با اشاره به اینکه طی سالهای اخیر نه تنها چنین روندی اتفاق نیفتاده، اذعان داشت: این مقوله در جهت معکوس نیز حرکت کرده است؛ همچنین اجرای صحیح حمایت های قانونی فعلی و تدوین قوانین حمایتی جدید نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ابزارهای لازم برای استفاده از قوانین حمایتی فعلی نیز وجود ندارد، گفت: با وجود بوروکراسی ها و سختگیری های پیچیده شرکت های کوچک به دلیل عدم امکان ارائه تضمین و وثیقه های لازم امکان استفاده از تسهیلات را ندارند.

رئیس مجمع تشکل های دانش بنیان با اشاره به توسعه زیرساختها خاطرنشان کرد: افزایش پهنای باند ارزان قیمت برای همه با توسعه زیرساختهای مناسب و کاهش محدودیت دسترسی به اینترنت باید جزء اولویت های وزارت ارتباطات قرار گیرد.

به گفته کلاهی اجرای کامل ماده 5 قانون بهبود فضای کسب و کار با مشارکت کامل تشکل ها در تصمیم سازی برای دولت و ایجاد اتاق های فکر و شوراهای گفتگو با بخش خصوصی کمک مطلوبی به صنعت فاوا می کند.

وی همچنین به حمایت همه جانبه از صادرات محصولات و خدمات ICT و مقررات زدایی از این حوزه اشاره کرد و یادآور شد: تجمیع و تمرکز فعالیت های نمایشگاهی حوزه فاوا با مشارکت بخش خصوصی باید جزء امور کاری مسئولان حوزه ICT باشد./ع2

برچسب ها: اینترنت ، نمایشگاه ، فاوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار