صبح امروز اختتامیه اولین همایش آموزش خانه ی کودک با حضور معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و مشارکت امر شهروندی، مدیر کل آموزشهای شهروندی مدیر عامل سازمان زیبا سازی و سایر مسئولان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران ؛ در این مراسم سرپرست مدیریت اجتماعی و مشارکتهای شهروندی سازمان زیبا سازی شهر تهران به اینکه آموزش یکی از مهمترین شاخصه ها و نیز عامل اصلی در توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جوامع است اظهار داشت: در صورتی که آموزش با نیاز سنجی، برنامه ریزی و اجرای درست و منطقی توام باشد بیشترین تاثیر را در زمینه های دانش، نگرش و مهارت رفتاری و عملکردی مخاطبان در هر سطحی خواهد داشت .

جودی با اشاره به اینکه شهردار تهران نسبت به وظایف و رسالت شهرداری و تغییر آن از نهادی صرفا خدماتی به اجتماعی و فرهنگی افزود: هدف از انجام این طرح را ارتقاء سطح آگاهی کودکان نسبت به مفاهیم وظایف و رفتار مطلوب شهروند و نیز افزایش حساسیت آنان به رفتارهای شهروندی در جهت ایجاد مهارت های لازم برای ایفای نقش شهروندی دانست و افزود: طراحی و تولید مجموعه سه جلدی کتاب کودک تحت عناوین خانه، محله و شهر زیبای من با محوریت نقاشی، کار دستی، نمایش خلاق، قصه، شهر و بازی و تربیت شهروندانی مسئول و نیز تغییر نگرش آنان نسبت به نا زیبایی ها از مهمترین برنامه های اجرا شده در این مدت بوده است.

سازمان زیبا سازی شهر تهران با یاد آوری اجرای این طرح از خرداد ماه و 3000 کودک تحت پوشش در 187 خانه کودک در سرای محلات شهر تهران رضایت اکثریت خانواده ها از اجرای این طرح و میزان تاثیر گذاری آن را بر اساس نظر سنجی های به عمل آمده کاملا ملموس عنوان و گفت: با توجه به استقبال صورت گرفته و توجه لزوم استمرار این حرکت آموزش مهارت های شهروندی به کودکان 4و 5 ساله در خانه ی کودک فاقد امکانات اجرایی ضرورت می یابد.

جودی خاط نشان کرد: طرح آموزش مهارت های شهروندی به کودکان 6 ساله و نیز طراحی و تدوین یک جلد کتاب آموزشی برای این کودکان در سطح خانه های کودک و مراکز پیش دبستانی از دیگر اقدامات سازمان زیبا سازی خواهد بود.

در ادامه این معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ضمن تقدیر و تشکر از سازمان زیبا سازی و آموزشهای شهروندی به واسطه اقدامات ارزنده در این موزه و تاسیس 310 خانه کودک در  سرای محلات شهرتهر ان بیان واقعیات به زبان کودکانه را از تاثیر گذار ترین مسائل در این موزه دانست .

ایازی با اشاره به بکارگیری زبان قصه و دوری از تکلف در بیان آموزش ها به کودک و نیز چگونگی بر قراری ارتباط با آنان اقدام آموزشهای شهروندی و زیبا سازی را فعالیتی در جهت تولید نسلی دانست که زندگی در شهر را از کودکی می آموزند.

مدیر کل آموزشهای شهروندی نیز در این جلسه با اشاره خواسته شهروندان در خصوص بهره مندی از شهری زیبا شهر تهران را گفت نسبت به سایر کلانشهر ها برخوردار از زیر ساخت های مناسب و توسعه یافته تر از گذشته عنوان و افزود: بخشی از این امر را در حوزه وظایف و ماموریتهای شهرداری و بخش در حوزه شهروندان خواهد بود.

وی تصریح کرد: نقش شهروندان در جهت استفاده بهتر از امکانات و حفظ مبلمان شهری، مالکیت نسبت به آن اقدامی در جهت زیبایی شهر خواهد بود. /
برچسب ها: زندگی ، شهروندی ، جلسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار