پس از آن‌که تحریم‌های یک جانبه آمریکا و متحدانش در زمینه‌های مختلف موثر واقع نشد این بار لابی صهیونیستی ADL شبکه اجتماعی یوتیوب را تحت فشار قرار داد تا با انسداد حساب کاربری‌های شبکه پرس تی‌وی مانع از نشر افکار و دیدگاه‌های رسانه‌هاي آزادي خواه شود.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران ؛  در ادامه تحریم‌های يک‌جانبه اعمال شده از طرف آمریکا مدعیان آزادیبیان و گردش آزاد اطلاعات، پس از انسداد پخش برنامه‌های شبکه پرس‌تی‌وی روي ماهواره‌هاي مختلف، اين بار تحت فشار لابی‌های صهیونیستی، تصميم به اعمال تحريم عليه پرس تي‌وي در سايت يوتیوب کرد.

مدارک و شواهد نشان می‌دهد لابی صهیونیست موسوم به "اتحادیه ضد افترا" وب‌سایت یوتیوب را مجبور کرده تا صفحه پرس‌تی‌وی را مسدود کنند.

نیویورک تایمز در گزارشی به انسداد مکرر پرس‌تی‌وی، شبکه تلویزیونی برون‌مرزی ایران، در یوتیوب پرداخته است. این روزنامه می‌نویسد، سازمانی که درخواست انسداد این کانال را کرده، این اقدام را بخشی از تحریم‌ها علیه ایران می‌داند.

نوشته‌ی "نیویورک تایمز" در روز شنبه (۱۴ سپتامبر / ۲۳ شهریور)، یکی از گزارشگران این روزنامه در گزارش خود اشاره کرده که محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جدید ایران، در مصاحبه‌ای به زبان انگلیسی با پرس‌تی‌وی به موضوع سوریه پرداخته و ویدئوی این مصاحبه در یوتیوب منتشر شده است.

این روزنامه آمریکایی سپس اضافه کرد: البته کسانی که مایل به دیدن مصاحبه محمد جواد ظریف هستند، بهتر است عجله کنند، چرا که در ماه‌های اخیر چند اکانت پرس‌تی‌وی در یوتیوب از کار انداخته یا بسته شده‌ است.



ظريف چگونه تحريم‌ها را دور زد؟

به نوشته "نیویورک تایمز"، محمد جواد ظریف مایل است دیدگاه‌های خود را با آمریکایی‌ها در میان بگذارد و چون احتمالا می‌داند که آنان نمی‌توانند برنامه‌های پرس‌تی‌وی را از طریق تلویزیون ببینند و از آنجايي که حساب‌هاي کاربري شبکه پرس‌تي‌وي تا بحال چندين بار در يوتيوب مسدود شده‌اند، وزير امور خارجه در اقدامي ظريف و سنجيده، لینک مصاحبه خود با شبکه پرس‌تي‌وي را در حساب کاربري توييتر خود قرار داد.



 

چه گروهي پشت انسداد حساب‌هاي کاربري Press TV در يوتيوب قرار دارد؟

در ماه ژوئيه گذشته "اتحادیه صهيونيستي ضد افترا" (Anti-Defarmation League)از کانال پرس‌تی‌وی به یوتیوب شکایت کرد. این سازمان آمریکایی-صهيونيستي در شکایت خود با ادعايي بي‌اساس، شبک پرس‌تي‌وي‌ را متهم به يهودي‌ستيزي کرد. در پي شکايت اين سازمان صهيونيستي، حساب کاربري پرس‌تي‌وي در یوتیوب مسدود شد.

اتحادیه ضد افترا که یک سازمان یهودی است در سال1913 تاسیس شد. هدف ابتدایی این سازمان به اصطلاح متوقف کردن افترا به یهودیان، با تمسک به عقل و دلیل و قانون بود. اتحادیه موسوم به ضد افترا دارای 29 دفتر در ایالات متحده و سه دفتر در کشورهای دیگر است. مرکز این اتحادیه در شهر نیویورک است.



شبکه یوتیوب که حاضر است تصاویر دلخراش اقدمات تروریست‌های سوری را بدون هيچ مشکلي در معرض ديد کاربران قرار دهد و به نوعی به ترویج ایدئولوژی‌های آنان کمک کند تحت فشارهای اتحادیه‌های صهیونیستی مجبور به انسداد لینک شبکه پرس‌تی‌‌‌وی شد و آزادی را به نفع رژیم صهیونیستی مصادره کرد.

دو هفته پس از آن، در اوایل ماه اوت، پرس تی وی اعلام کرد که برای انتشار اخبار و گزارش‌های خود کانال دیگری در یوتیوب ایجاد کرده است. اما "اتحادیه ضد افترا" بار دیگر از این موضوع شکایت کرد و دلیل آورد که "استفاده این فرستنده از یوتیوب نقض تحریم‌های آمریکاست". بدین ترتیب کانال پرس تی وی در یوتیوب بار دیگر مسدود شد.



به گزارش "نیویورک‌تایمز"، یک سخنگوی یوتیوب حاضر به پاسخ به این پرسش نشده که آیا مسدود کردن کانال پرس‌تی‌وی در یوتیوب بخشی از تحریم‌ها علیه ایران بوده است یا نه. این سخنگو به طور کلی گفته است:"ما اکانت‌هایی را که قواعد و خط مشی ما را نقض ‌کنند، از کار می‌اندازیم. همچنین اگر طبق قانون ملزم به مسدود کردن اکانتی شویم، این کار را انجام می‌دهیم".

به تعبیر "نیویورک تایمز"، برنامه‌سازان پرس‌تی‌وی در تهران وارد بازی موش و گربه با یوتیوب شده‌اند. پرس‌تی‌وی در اواخر ماه اوت کانال دیگری در یوتیوب ایجاد کرده بود که آن هم در حال حاضر مسدود است.




بنظر می‌رسد قانون و خط و مشی مورد اشاره سخنگوی یوتیوب از طرف لابی صهیونیست به آنها دیکته می‌شود.

گفتنی است قبلا نیز کمیته آمريکايي- يهودي (AJC (American Jewish Committee پس از قطع برنامه‌های پرس‌تی‌وی در اسپانیا در بيانيه‌اي که در وب‌سايت رسمي خود منتشر کرد از تلاش‌هاي اسپانيا براي جلوگيري از پخش ماهواره‌اي برنامه‌هاي شبکه پرس تي‌وي قدرداني کرد و گفت "مادريد پس از ماه‌ها مذاکرات با اين لابي هوادار اسرائيل، پخش ماهواره‌اي برنامه‌هاي شبکه پرس تي‌وي را متوقف کرده است".

آمریکا میزبان لابی‌های بيشمار صهیونیستی است و رسانه‌های آمریکایی که با پول مالیات دهندگان آمریکایی تاسیس شده‌اند در کنترل کامل صهیونیست‌هاست تا جنایت‌های آنان علیه کودکان بی‌دفاع فلسطینی را موجه جلوه دهد.

در سال‌هاي اخير، شبکه‌اي تاسيس شده است که نه تنها سلطه طولاني مدت رسانه‌اي صهيونيست‌ها را به چالش مي‌کشد، بلکه سکوت غرب در برابر جنايات صهيونيست‌ها عليه بشريت را نيز به زير سوال مي‌برد. اين شبکه تلويزيوني، پرس تي‌‌وي است و لابی صهیونیست سخت در تلاش است جلوی فعالیت‌های این شبکه را بگیرد.

روشن نیست که کانال جدیدی که پرس‌تی‌وی ایجاد کرده تا کی دوام بیاورد،ولی پر واضح است تلاش لابی صهیونیست برای جلوگیری از انتشار افکار و موضع گیری‌های جمهوری اسلامی ایران در عصر انفجار اطلاعات راه به جایی نخواهد برد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: دریچه ، یوتیوب ، پرس تی وی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۷
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۲۶ شهريور ۱۳۹۲
مرسی که بالاخره به نظرات من توجه کردید انشالله رفع فیلتر بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۲۶ شهريور ۱۳۹۲
لينک مصاحبه دکترظريف
https://www.youtube.com/watch?v=mdQwmk0v9Ik&feature=c4-overview-vl&list=PLXcOf32YuXsSW-0zYyzDhF4YECX3fkxbn
Iran (Islamic Republic of)
اشكان
۰۷:۴۰ ۲۶ شهريور ۱۳۹۲
مرسي جناب دكتر ظريف
وزير به روز ، بالاخره تو ييتر و فيس بوك هرچقدر هم كه بد باشه ، مزيت هم داره ، مسولان يه فكري هم به حال اين شبكه اجتماعي بكنند
مرسي
Iran (Islamic Republic of)
امید
۰۴:۲۲ ۲۶ شهريور ۱۳۹۲
اگرایالات متحده اون طوری که ادعامیکنه مهدازادیه ایابایدازانتشاریه مصاحبه اینقدر به هراس بیفتن؟محبوبیت پرس تی وی تودنیا زیاده چون حرف حق میزنه.مسلمان هم باید زیرک باشه.اینکارآقای دکترظریف نشون میده که همه جناحها درایران در دفاع از اصول وارزشهای انقلاب ومقام معظم رهبری مشترکن.به کوری چشم صهیونیست ها!!
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۰۰:۵۷ ۲۶ شهريور ۱۳۹۲
بابا این چه تیتریه زدین؟گفتم چکار کرده حالا...!
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۰:۱۵ ۲۶ شهريور ۱۳۹۲
یوتیوب به شماها چه؟ مگه چیز بدی نیست که فیبتر کردین؟ پس ربطی نداره به شماها
؟
Iran (Islamic Republic of)
حامد اسعدی
۲۱:۴۹ ۲۵ شهريور ۱۳۹۲
سلام قابل توجه کسانی که فریفته و شیفته غرب (وحشی) به ظاهر متمدن !!!هستند/براستی که انقلاب اسلامی آرمان حضرت امام ره چهره واقعی استکبار را برای جهانیان آشکار ساخت فلذا بیشترین دشمنی آنها با ایران ولایی همین مساله است ومساله دیگر اینکه آمریکا و ارو÷امتعهد به تامین امنیت اسرائیل غاصب هستند وبرای همین است که در جهان با انقلاب اسلامی وهمه هواخواهان آن علم مخالفت برافراشته اند ÷س عزیزان زیاد به نتایج مذاکره با آمریکا نیز دلخوش نکنید باور بفرماییدکه در سایه تحمل تاریخی ملت ایران تحت رهبری امام خامنه ای راه زیادی تا استقلال اقتصادی ما باقی نمانده و همت دانشمندان مومن نیز برآن صحه گذاشته و ÷له های ترقی همچنان در انتظار جبهه مقاومت ماست انشا الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۲۵ شهريور ۱۳۹۲
ایران باید در نیویورک مذاکره مستقیم با آمریکا داشته باشه تا این داستان ها پیش نیاد
Iran (Islamic Republic of)
+مجید
۰۷:۴۶ ۲۶ شهريور ۱۳۹۲
خدا از دهنت بشنوه
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا
۲۰:۵۱ ۲۵ شهريور ۱۳۹۲
دیدید فیسبوک ابزار خوبی هست؟ مگه ما 8 سال با سلاح های آمریکا علیه خودشون استفاده نکردیم؟ فیسبوک هم یک سلاح هست که باید از آن علیه خودشان استفاده کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ali
۲۰:۴۳ ۲۵ شهريور ۱۳۹۲
کجا بریم این ویدیو رو نگا کنیم مگه خود سایبری ام یوتیوپ رو فیلتر نکرده
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۹:۵۸ ۲۵ شهريور ۱۳۹۲
ایول. به این میگن وزیر! آدم باید با زیرکی حرفشو به همه برسونه نه با لجبازی و زور
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۸:۵۲ ۲۵ شهريور ۱۳۹۲
دیگه مردم دنیا تشنه اسلام و حقیقت عدالتن ... کسانی که انگلیسی بلدن زمانش رسیده ... زندگی نامه 14 معصوم و شهدای کربلا را به انگلیسی ترجمه کنند و در سایت ها قرار بدن ... اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
بهروز بامری
۱۸:۳۵ ۲۵ شهريور ۱۳۹۲
دکتر ظریف بدون شک بهترین وزیر خارجه ایران از اغاز انقلاب اسلامی ایران تا کنون هستند لازم است که به ایشان بابت دیپلماسی قدرتمندشان تبریک وخسته نباشید گفت
Iran (Islamic Republic of)
masood
۱۷:۳۶ ۲۵ شهريور ۱۳۹۲
یه حدیثی هست که میگه : اون چیزی رو واسه خودت می پسندی واسه دیگران هم بپسند.
جواب های، هوی دیگه!!!
-
مهدی
۱۶:۲۲ ۲۵ شهريور ۱۳۹۲
دولت ایران باید به فضای مجازی بها بده و از سایت های ایرانی حمایت کنه تا محبوبیت خود رو در سراسر جهان نشون بدن تا از یک طرفه بودن رسانه ها جلوگیری بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۲۵ شهريور ۱۳۹۲
!!!!!!
یعنی اقای ظریف فیلتر شکن داره !
Iran (Islamic Republic of)
saeed
۱۵:۳۹ ۲۵ شهريور ۱۳۹۲
اشکالی نداره تازه همه با هم همدرد شدیم.!
Iran (Islamic Republic of)
saeed
۱۵:۳۹ ۲۵ شهريور ۱۳۹۲
اشکالی نداره تازه همه با هم همدرد شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۲۵ شهريور ۱۳۹۲
!!!!!!
یعنی اقای ظریف فیلتر شکن داره !
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۵۰ ۲۵ شهريور ۱۳۹۲
بقیه رو نمی دونم ولی تو یاهو سوتی داده بودن
کد ایرانو توی تلفن ها نزاشته بودن اما اگه خودت دستی کد ایرانو با موبایلت بنویسی میتونی اکانت بسازی
واقعا سوژه ان
United States of America
احمد
۱۱:۰۹ ۲۵ شهريور ۱۳۹۲
لازم نیست آنها زحمت بکشند قبلا خودمان این کار را کردیم !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۲۵ شهريور ۱۳۹۲
چه اخلاق بچگانه ای دارن این کشور های خارجی !!! ببین چه کارهای بچگانه ای دارن انجام میدن !!! واقعا که ...!!!
Iran (Islamic Republic of)
LORD2012
۱۶:۵۲ ۲۵ شهريور ۱۳۹۲
دوست عزیز تقلید از دیگران کار خوبی نیست !!! اینو که من نوشته بودم !!!
France
ناشناس
۰۰:۲۵ ۲۵ شهريور ۱۳۹۲
راستی وب استور گوگل کروم هم چند وقتیه که نمی دونه ایران رو تحرم کنه یا بعضی وقت ها بازه بعضی وقت ها هم بسته فعلا که بستست
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۰:۲۶ ۲۴ شهريور ۱۳۹۲
به این میگن آزادی بیان!
Iran (Islamic Republic of)
LORD2012
۱۸:۳۶ ۲۴ شهريور ۱۳۹۲
چه اخلاق بچگانه ای دارن این کشور های خارجی !!! ببین چه کارهای بچگانه ای دارن انجام میدن !!! واقعا که ...!!!
آخرین اخبار