نیویورک تایمز در گزارشی به انسداد مکرر پرس تی وی، در یوتیوب پرداخته و می‌نویسد، سازمانی که درخواست انسداد این کانال را کرده، این اقدام را بخشی از تحریم‌ها علیه ایران می‌داند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از دويچه وله؛  به نوشته‌ "نیویورک تایمز" يکی از گزارشگران این روزنامه در گزارش خود اشاره کرده که محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جدید ایران، در مصاحبه‌ای به زبان انگلیسی با پرس تی وی به موضوع سوریه پرداخته و ویدئوی این مصاحبه در یوتیوب منتشر شده است.

این روزنامه می‌افزاید: در ماه‌های اخیر چند اکانت پرس تی وی در یوتیوب از کار انداخته یا بسته شده‌ است.

در ماه مارس ۲۰۱۳ نام‌های محمد سرافراز، رئیس پرس تی وی، و حمیدرضا عمادی، رئیس اتاق خبر این شبکه تلویزیونی برون‌مرزی جمهوری اسلامی نيز در فهرست تحریم‌شدگان اتحادیه اروپا قرار گرفت. 

همچنین شرکت خدمات ماهواره‌ای اینتل‌ست پخش برنامه‌های ماهواره‌ای جمهوری اسلامی، از جمله برنامه‌های پرس تی وی را از ماه ژوئيه ۲۰۱۳ متوقف کرد.

نیویورک تایمز آورد، یک سخنگوی یوتیوب حاضر به پاسخ به این پرسش نشده که آیا مسدود کردن کانال پرس تی وی در یوتیوب بخشی از تحریم‌ها علیه ایران بوده است یا نه. این سخنگو به طور کلی گفته است: اگر طبق قانون ملزم به مسدود کردن اکانتی شویم، این کار را انجام می‌دهیم.

به گفته اين روزنامه، پرس تی وی در اواخر ماه اوت کانال دیگری در یوتیوب ایجاد کرده بود که آن هم در حال حاضر مسدود است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار