وزیر امور خارجه بابیان اینکه ثبات منطقه و جهان، به معنای ثبات خودمان است، گفت: آن چه امروز به ما قدرت داده، تفکر فرا مرزی ماست.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "محمدجواد ظریف"، وزیر امور خارجه روز یک‌شنبه با شرکت در آیین آغاز سال جدید تحصیلی 93-92 دانشکده روابط بین‌الملل، در سخنانی با اشاره به این که بیش‌تر مدیران و دست‌اندرکاران ارشد وزارت امور خارجه از دانشکده روابط بین‌الملل فارغ التحصیل شده و مسوولیت‌های مهمی در مناصب کشوری و وزارت امور خارجه برعهده دارند، افزود: دانشکده روابط بین‌الملل یک منبع جوشان، همیشگی و زنده فکری برای دستگاه دیپلماسی است.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور، دانشکده روابط بین‌الملل را محیطی مناسب برای دانشجویان متفکر و دارای دیدگاه و برداشت نو از تحولات بین‌المللی دانست که امکان این را می‌یابند که با تبادل نظر در یک محیط آزاد که برای اندیشه‌های نو و تضارب افکار ارزش قائل است، دانش بیاموزند.

ظریف خاطرنشان کرد: این امر در زمانی اتفاق می‌افتد که در دنیای کنونی می‌خواهیم ایفای نقش کنیم و می‌توانیم ادعا کنیم نقش ایفایی، از آن خودمان است و این خود عامل اقتدار کشور است.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: آن چه ما را قدرتمند کرده، توان ما برای ایجاد یک دیدگاه جدید است، بنابراین ما نیاز به افکار نو داریم و بدون توجه به شرایط بومی، فهم وارداتی می‌شود و نمی‌تواند نیازهای کشور را برطرف کند.

ظریف افزود: آن چه ما نیاز داریم فهم دقیق از روابط بین‌الملل است. ضمن این که درک و شناخت ما باید منطبق بر واقعیات و نیازهای کشور باشد و برخاسته از ایرانی و اسلامی بودن باشد. آن چه امروز به ما قدرت داده، تفکر فرا مرزی ماست.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت، دانشکده روابط بین‌الملل باید با اندیشه و آزاداندیشی به سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران کمک کند و وظیفه دانشکده، انتقال این نگاه و نگاه کردن از بالا به مفهوم دیدن همه واقعیات است.

ظریف به دانشجویان توصیه کرد، با تولید فهم و ابتکار به پیشبرد سیاست خارجی، پیشرفت کشور و صلح جهانی، با پرهیز از شعار کمک کنند.

وی افزود: ثبات منطقه و جهان، به معنای ثبات خودمان است و فکر شما می‌تواند به گسترش دانش، توسعه، صلح ملی و صلح جهانی کمک کند.

این آیین با حضور دانشجویان، استادان، رئیس دانشکده روابط بین‌الملل و مسئولان مرکز آموزشی و پژوهش‌های بین‌المللی برگزار شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار