طعم شيرين واردات موجب شده تا از خودروي 20 ميليوني توليد داخل ايراد بگيريم و زمينه را براي واردات خوردوي 800 ميليوني در کشور فراهم کنيم.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، جواد نجم الدين مدير عامل شرکت ايران خودرو با بيان مطلب بالا در مراسم توديع خود و معارفه هاشم يکه زارع مدير عامل جديد ايران خودرو گفت: متاسفانه طعم شيرين واردات موجب گشته تا زمزمه هاي واردات گسترده خودرو در کشور بر سر زبان ها بيفتد.

 وي افزود: در اين شرايط برخي ها با ايراد گرفتن از خودور 20 ميليوني توليد داخل زمينه را براي واردات خودروهاي لوکس خارجي فراهم مي کنند.

جواد نجم الدين با تاکيد بر ارتقاي کيفيت خودرو داخلي اظهار داشت: در حال حاضر تمام توليدات فعلي خودرو در کشور در رده کيفي خوب و خيلي خوب است .

 وي با اشاره به گزارش عملکرد دوران مديريتي خود تصريح کرد: در سال 91، 116 هزار خودرو در کشور به فروش رفته که اين رقم، رقم خوبي در طول چند سال گذشته بوده است.

وي با اشاره به سخت تر شدن تحريم ها از ابتداي سال 90 گفت: صنعت خودور سازي کشور با وجود تحريم ها از ابتداي سال 90 با راه اندازي خط توليد پژو 206 پارس و سمند اقلا در مسير خودکفايي و خود تاميني خودور داخلي گام برداشت.

وي ادامه داد: ايران خودرو از سال 88 تا پايان سال 91 موفق به فروش 2580198 دستگاه خودرو در کشور شده است.

وي با بيان اينکه در سال 91 شرکت ايران خودور 300 ميليون يورو ارز آزاد استفاده کرده، اظهار داشت: در سال 90 ميزان صادرات خودروي توليد وطني دو برابر شد و همچنين تمام خودروهاي توليد داخل مجهز به استاندارد يورو 4 شده است.

وي افزود: ايران خودرو معادل 17868 دستگاه خودرو به خارج از کشور صادر کردند.

وي با اشاره به رشد 90 درصدي صادرات خودرو در سال 91 نسبت به سال 90 اظهار داشت: 99 درصد صادرات خودروي ايران درسال 91 به کشور عراق بوده است.

وي گفت: در سال 91 از هر 10 دستگاه سمند توليد داخل يک دستگاه به بازارهاي صادراتي عرضه شده است.

نجم الدين با اشاره به آمار6 ماهه نخست سال جاري اعلام کرد: تعداد 136 هزار دستگاه خودرو به ارزش 28 هزار ميليارد ريال در کشور به فروش رسيده است.

 وي گفت: ايران خودرو تاکنون 192هزار دستگاه خوردو به کشورهاي مختلف صادر کرده است.

مدير عامل سابق شرکت ايران خودرو با اشاره به جهش صادرات ايران در بخش خودرو که در دوره دولت نهم و دهم محقق شده اظهار داشت: نزديک به 99 درصد صادرات خودرو در 10 سال گذشته صورت گرفته است.

نجم الدين با اشاره به عدم تخصيص تسهيلات مصوب کار گروه حمايت از توليد و صنعت که 2000 ميليارد تومان است،  تصريح کرد: تاکنو ن يک ريال هم از آن 2000 ميليارد تومان به صنعت خودرو پرداخت نشده است.

وي همچنين به جنجال برخي هاي مبني بر اينکه شرکت ايران خودرو با گرفتن وام به جاي توليد بانکداري کند، اظهار داشت: اين مسئله کاملا اشتباه است چرا که ايران خودرو 15 سال پيش با رقم 10 ميليارد تومان اقدام به خريد سهام بانک پارسيان کرده است.

وي با اشاره به اولين خودوري 100 درصد ايراني اظهار داشت: رانا نخستين خودروي توليد ايراني است که در خط توليد قرار گرفته است.

مدير عامل سابق ايران خودرو با تاکيد بر اينکه چنانچه 10227 ميليارد تومان تامين مالي ايران خودرو در سال 92 محقق شود اظهار داشت: در اين صورت شرکت ايران خودرو امکان دستيابي به 51 ميليارد سود را پيش بيني مي کند.

وي همچنين افزود: به خاطر عدم تامين مالي شرکت ايران خودرو در سال 91 اين شرکت 127 ميليارد تومان متضرر شده است.

نجم الدين همچنين به فروش قطعه از رقم 3808 ميليارد ريال در سال 88 به رقم 7071 ميليارد ريال در سال 92 اشاره کرد گفت: عليرغم تحريم هاي داخلي و خارجي نه نيروهايمان تعديل کرديم و نه توليدمان کاهش يافت.

نجم الدين همچنين به کاهش 2 تا 5 درصدي قيمت خودرو در روزهاي نخستين اجراي سياست هدفمندي يارانه ها اشاره کرد و افزود: اين کار به خاطر حفظ قدرت خريد مردم بود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ایران خودرو ، کاهش ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار