رییس سازمان جهادکشاورزی استان همدان از تولید 9 هزار تن بذر در سالجاری خبرداد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، "علیرضا رنجبر ضرابی" صبح امروز در حاشیه بازدید از مرکز تولید بذر اصلاح شده معینی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: براساس برنامه پنجم توسعه تعهد استان همدان برای تولید بذر هفت هزار تن بوده که تاکنون 9 هزار تن انواع بذر تولید شده است.

وی با بیان اینکه از برنامه پنجم توسعه در تولید بذر جلوتر هستیم، ادامه داد: در سال‌های 90، 91 و 92 تعهد استان براساس برنامه پنجم توسعه تولید 18 هزار تن بذر بوده که خوشبختانه تاکنون 36 هزار تن بذر در استان تولید شده است.

رنجبر ضرابی با اشاره به اینکه امنیت ملی در گرو امنیت غذایی است، تصریح کرد: برای رسیدن به امنیت غذایی به کمیت و کیفیت در تولید نیاز داریم و یکی از پارامترهای اصلی تولید استفاده از بذر مناسب است، اگر بتوانیم از بذرهای مناسب و اصلاح شده در تولید محصولات استفاده کنیم کیفیت و کمیت محصولات افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه سال‌های گذشته تنها از طریق دولت بذر مورد نیاز تامین می‌شد، افزود: امروز شاهد این هستیم که بخش خصوصی در این حوزه وارد شده و به خوبی و با قدرت در حال فعالیت است چراکه فاصله بین بخش دولتی با تولید کننده خصوصی کاهش یافته و این امر منجر شده تا تولیدات با کیفیت بهتری داشته باشیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اعلام کرد: سطح اراضی گندم دیم 320 هزار هکتار، اراضی آبی 90 هزار هکتار، سطح اراضی جو آبی 50 هزار هکتار و جو دیم 56 هزار هکتار است که داشتن این میزان اراضی برای تولید غلات نیازمند داشتن بذر مناسب است.

وی ادامه داد: تولید 11 هزار تن بذر غلات تعهد امسال استان بوده که تاکنون 9 هزار تن آن محقق شده است، همچنین 150 تن بذر یونجه همدانی و 100 تن بذر کلزا تاکنون در استان تولید شده است.

رنجبر ضرابی تصریح کرد: کشاورزان باید به سمت استفاده از بذرهای اصلاح شده حرکت کنند تا محصولات با کیفیت تری تولید کنند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: کشاورزی ، همدان ، بذر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.