شهداي كشورمان در برگ زرين وصيتنامه‌هاي خود، رهنمودهايي زيبا و كابردي مطرح كرده‌اند كه فرازهايي از وصيت‌نامه چند شهيد بزرگوار را در گزارش زير گنجانده‌ايم.

به گزارش ويژه‌نامه دفاع مقدس باشگاه خبرنگاران، شهداي كشورمان در برگ زرين وصيتنامه‌هاي خود، رهنمودهايي زيبا و كابردي مطرح كرده‌اند كه فرازهايي از وصيت‌نامه چند شهيد بزرگوار را در گزارش زير گنجانده‌ايم.




 
شهيد مسعود ارشادي
 
مدرك زدگي و خودباختگي در برابر مداركي كه اغلب، چيزي بيش از خطوط روي كاغذش نيستند... چيزي است كه استعمار، سال‌ها براي استقرار آن در جامعه تلاش كرده است و تو توجه داشته باش كه براي مدرك، كارنكني. زيرا: «ان اكرمكم عندالله اتقيكم»
 
 
شهيد علي‌اكبرپوران‌حاجي‌شريباني
 
برادران و خواهران! مسئله مهم و اساسي كه امروز در جامعه ما در حال حاضر بيشتر رسوخ كرده، ظن بردن به ديگران مي‌باشد كه اين ظن علامت خباثت نفس است و اين مسئله يكي از القائات شيطان است.
 
چون كه معتقدم جز خدا و با كمك خدا و علايم خدا، هيچ انساني از وجود انسان ديگر آگاه نيست. بنابراين چگونه انسان مي‌تواند چيزي را كه نمي‌‌داند در حق ديگري معتقد باشد.


 
 
شهيد گل محمد غزنوي
 
از كليه مسئولين جمهوري اسلامي انتظار دارم كه با قاطعيت تمام، جلوي هرگونه فساد و تباهي را بگيرند و هرگز نگذارند كه ادارات و دواير دولتي، با ارباب رجوع، برخورد غير اسلامي داشته باشند، زيرا ملتي كه اين همه فداكاري و رشادت از خود نشان دادند، انتظار ندارند كه برخورد غير اسلامي و غير انساني، با آن‌ها بشود.
 
 
شهيد دوست محمدرضايي
 
آموزگاران عزيز! در جامعه اسلامي اگر بناي فرهنگي و اخلاقي و تربيتي را به دست افراد غير مسئول و دور از فرهنگ اصيل بسپاريم، آموزش و پرورش ما كه زيربناي فكري جامعه‌مان را پي‌ريزي مي‌نمايد. جامعه خوبي نخواهيم داشت.


 
 
شهيد كامبيز ملكشامران
 
لازمه تداوم انقلاب شكوهمند اسلامي ايران، زدودن فرهنگ شرك و كفرآلودي است كه سال‌ها از طرف حكام جابر بر ملت ما تحميل شده بود و جايگزيني فرهنگ اصيل اسلامي. اما جايگزيني اين فرهنگ، تنها و در درجه اول با شناخت آن ميسر است. به قرآن و نهج‌البلاغه و كتب معتبر اسلامي روي آوريد.
 
 
شهيد عباس جعفرملك
 
زندگي جنگ است، جنگ عليه كفر، فقر، بيسوادي، جهل و ناداني، خرافات و تعصبات خشك و منحط و هواي نفس كه مهم‌ترين آن‌هاست. انسان هرچه بجنگد و جلوتر برود تكامل پيدا مي‌كند، نقاط ضعف او به نقاط قوت تبديل مي‌شود و سستي از بدن او بيرون رفته و لاابالي نخواهد بود.


 
 
شهيد سيدمحسن معصومي
 
دوستان عزيزم، باندبازي‌ها، تعصبات و پارتي‌بازي‌ها همانگونه كه قلب‌هاي شما را مي‌آزارد قلوب شهدا را نيز آزار مي‌دهد و مطمئن باشيد، شهدايي كه در مناطق عملياتي قطعه قطعه شده اند و از جان و مال و خانمان خود در راه خدا دريغ نكرده‌اند سر پل صراط جلوي همه اين‌ها را مي‌گيرند.
 
 
شهيد حميدرضا زرچيني
 
به تبليغات عوامل خارجي شرقي وغربي گوش فرا ندهيد و از سازمان‌هاي بين‌المللي همچون سازمان ملل متحد صلح نوبل، عفو بين‌المللي و كليساي واتيكان خوف به خود راه ندهيد، چون پرونده اين سازمان‌ها همه تاريك و كثيف است.



 
 
شهيد بهروز لايقي
 
دوستان و عزيزان! اكنون در وضعيت حساسي با سر مي‌بريم. حساس از اين لحاظ كه اسلام در خطر است و دشمنان خدا با افكار باطل و شيطانيشان قصد از بين بردن دين خدا را دارند و براي رسيدن به اهداف پليد خود از هيچ چيز دريغ نكرده و نمي‌كنند.
 
 
شهيد حسين گشاده‌رو
 
اي عزيزان، وقت آن است كه جوينده اسرار باشيم و دست از حرف و شعار برداريم و عمل كنيم، و با خبر از عالم انسانيت شويم. بيايد ديگر دست از گناهان بكشيم و از آن‌ها كه موجب سياهي قلب و دوري پروردگار مي‌شوند ببريم، تا خداي عزيز به شما مهر جدايي نزند. چراكه هيچ بدبختي از اين بالاتر نيست كه انسان از خدا جدا شود و به بيراه بيفتد.
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار