يک کارشناس سياسي مي گويد نگاه به خط سير سياست خارجي آمريکا نشان مي دهد دولت ها در اين کشور، همواره مسير جنگ و خشونت را دنبال کرده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني ريل نيوز، "مايکل راتنر " کارشناس سياسي و رئيس مرکز حقوق قانوني در آمريکا در آستانه سالروز يازده سپتامبر و کودتاي شيلي، به تفسير تصويري پرداخت که از ديدار جان کري وزير خارجه آمريکا با هنري کسينجر وزير خارجه اسبق اين کشور منتشر شده است.

وي درباره علت اين ديدار و اينکه در پس آن بين اين دو مقام چه گذشته است، گفت اين ديدار صورت گرفته است چون کري اکنون مسئول مذاکره به روسيه درباره سوريه است و با کسينجر ديدار کرده است تا از او درباره نحوه اين مذاکره سوال کند.

راهبرد اخير آمريکا در باره سوريه، با شکستي انکارناپذير همراه بود و طرح آن، براي بمباران کشوري ديگر شکست خورد و مجبور به عقب نشيني شد.

اين کارشناس سياسي افزود کيسنجر يک جنايتکار جنگي است. او براي نيکسون [رئيس جمهور اسبق آمريکا] کار مي کرد و سياستهايش در ويتنام هزاران نفر را به کام مرگ فرستاد.جان کري همچون کالين پاول که جنگ عراق را به مردم آمريکا تحميل کرد، تلاش داشت جنگ سوريه را پيش روي مردم اين کشور قرار دهد. 

نکته ديگري که در اين تصوير وجود دارد اين است که اين تصوير کسينجر دموکرات را در کنار کري جمهوريخواه نشان مي دهد؛ به عبارت ديگر نشان مي دهد سياست خارجي آمريکا همواره ثابت بوده است و اهميتي ندارد که جمهوريخواهان روي کار باشند يا دموکرات ها، سياست خارجي همواره بر مبناي دنبال کردن نظامي گري و استفاده از نيروي نظامي و  سياست هاي امپرياليستي استوار بوده است.

اين دو به رغم تفاوت هاي حزبي هر دو به ماموريت آمريکا براي نجات دنيا باور دارند اما ماموريتي که صرفا براي نجات منافع آمريکا است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار