کشورهای آسیایی بعد از تغییر قوانین تابعیت بازیکنان بسکتبال از سوی فیبال راه حل خوبی پیدا کرده و بازیکنان مورد نظر خارجی را قبل از 16 سالگی به تابعیت کشور خود در می آورند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ ایران از سوم مهر میزبان مسابقات قهرمانی نوجوانان زیر 16 سال آسیا خواهد بود. رده ای که بیش از تمام رده های دیگر شاهد حضور بازیکنان خارجی است و با شرایط فعلی رقابت برای بسکتبالیست های زیر 16 سال ایران هم بسیار سخت می شود.

گویا طبق قوانین فدراسیون جهانی بسکتبال بازیکنانی که قبل از 16 سالگی به تابعیت یک کشور در آمده اند بازیکن همان کشور محسوب شده و طی سالهای بعد هم به عنوان بازیکن خارجی  در تیم ملی مربوط به  حساب نمی آیند.

به این ترتیب کشورهای آسیایی از همین رده سنی به تبعه کردن بازیکنان با استعداد می پردازند تا در سالهای بعد از حضور این بازیکنان در ترکیب خود سود  ببرند.

در بین تیم هایی که مهرماه وارد تهران می شوند تیم زیر 16 ساله های ژاپن که از سال قبل برای این مسابقات آماده می شد 2 بازیکن تبعه آفریقایی در ترکیب خود دارد و تیم قطر هم چندین بازیکن بوسنیایی را در این رده سنی به خدمت گرفته و هنوز ترکیب سایر تیم ها و خارجی های آنها به طور دقیق مشخص نیست.

با این شرایط تیم های آسیایی که در چند سال گذشته به داشتن تنها یک بازیکن خارجی در ترکیب خود محدود شده بودند قانون فیبا را دور زده و از چند سال آینده موج جدیدی از بازیکنان خارجی به تیم های ملی این کشورها وارد می شوند./مح

برچسب ها: بسکتبال ، محسوب ، ترتیب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار