روزنامه يو اس اي تودي نوشت: در بين نمايندگان کنگره احساسات متقاوتي درخصوص توافق نامه آمريکا و روسيه درزمينه نابود سازي سلاح هاي شيميايي سوريه وجود دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از پايگاه اينترنتي اين روزنامه آمريکايي، دموکرات هاي کنگره روز شنبه با احتياط از اين توافقنامه استقبال و آن را عامل اعتبار بخشيدن به تهديد باراک اوباما براي اقدام نظامي برضد سوريه توصيف کردند.

"نانسي پلوسي"، رهبر اقليت هاي مجلس نمايندگان در بيانيه اي که پس از اعلام توافق نامه آمريکا و روسيه منتشر شد، نوشته است: به لطف رهبري قاطع اوباما ما در حال دستيابي به پيشرفت هاي چشمگيري در زمينه تلاش هايمان براي جلوگيري از استفاده از سلاح هاي کشتار جمعي که ستون اصلي امنيت ملي ما است، هستيم.   

"گري کنولي" هم که براي مشروعيت بخشيدن به حمله محدود آمريکا به سوريه تلاش مي کرد، در توئيتر اين توافقنامه را يک پيروزي بزرگ براي اوباما خواند و نوشت: سياست هاي وي کار ساز بوده است.

در همين زمان جمهوريخواهان کنگره از جمله رند پل، نماينده کنتاکي و نامزد احتمالي انتخابات رياست جمهوري سال 2016 اين نظريه را که اوباما توانسته است با سياست کار را پيش برد و مانع بروز جنگ شود، رد کردند. پل گفت: تقاضاي طرح مسئله حمله به سوريه در کنگره بود که مانع از حمله به سوريه و درگير شدن در جنگي شد که نه اهداف آن مشخص بود و نه راهکارهاي پيشبرد آن. 

پل هفته گذشته و پس از آن که اوباما اعلام کرد قصد دارد با روسيه وارد مذاکره شود، در يک بيانيه تلويزيوني گفت: احتمال دستيابي به يک راه حل سياسي براي بحران سوريه خوب است اما ما بايد جزئيات آن را با دقت بررسي کنيم.

سناتور "جان مک کين" و "ليندزي گراهام" هم در بيانيه اي مشترک اعلام کردند درمورد اين توافق ابراز نگراني کردند. 

سناتور "باب کراکر"، نماينده جمهوري خواه عضو کميته روابط خارجي و از حاميان اوليه حمله به سوريه گفت: من نمي دانم بدون وجود تهديد به اعمال زور چگونه ممکن است سوريه به توافق گردن نهد. 

وي با تاکيد بر اين که همچنان تمايل دارد راه حل سياسي مستحکمي براي جلوگيري از استفاده از سلاح هاي شيميايي در سوريه پيدا شود، گفت: من به بررسي جزئيات مي پردازم و معتقدم درمورد تمايل سوريه به پيروي از اين توافق همچنان ترديد وجود دارد. 

به اعتقاد کراکر، نحوه تعامل دولت با اين بحران به اعتبار آمريکا آسيب رسانده از اين رو ضروري است که دقت شود چگونه رئيس جمهور از منافع ملي آمريکا در سوريه و کل منطقه حفاظت خواهد کرد. 

"النا رز-لهتينن"، نماينده جمهوريخواه فلوريدا در توئيتر تاکيد کرد که بشار اسد همين الان بايد پاسخگو باشد و تاخير بيشتر جايز نيست.
برچسب ها: کنگره ، واکنش ، آمریکا ، سوریه ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار