مطبوعات و تحليلگران غربي معتقدند باراک اوباما بايد قدردان روسيه و انگليس باشد که وي را از باتلاق سوريه نجات دادند و بهانه را از دست او براي حمله به اين کشور گرفتند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني المنار ؛ باراک اوباما از همان درختي که بالا رفته بود و سوريه را به جنگ تهديد مي کرد از اين درخت پايين آمد و بهانه حمله از وي سلب شد. مطبوعات غربي به ويژه مطبوعات انگليسي مملو از مقالات و مطالبي است که اوباما را به تمسخر گرفته اند.

حمزه حاج حسن گزارشگر المنار در گزارشي گفت: نمونه‌هاي زيادي در اين خصوص  وجود دارد که  به عنوان مثال  مي توان به مطلب ديويد آزبورن در روزنامه انگليسي اينديپندنت اشاره کرد . وي نوشت  : مشخص نيست آيا اوباما بايد  از کرملين يا ديويد کامرون نخست وزير انگليس سپاسگزاري کند که به وي فرصت دادند پيش از افتادن در باتلاق سوريه در نيمه راه متوقف شود.

اينديپندنت افزود مشخص نيست آيا اوباما مي دانست موضع سست وي در قبال سوريه باعث مي شود او  شخصي ضعيف به نظر برسد همچنين مشخص نيست آيا اصلا وي به اين قضيه اهميت مي داد.روزنامه انگليسي فايننشال تايمز نيز نوشت : اعتبار آمريکا در شنهاي متحرک خاورميانه جا مانده است . اين روزنامه افزود ناتواني اوباما در استفاده از گفتماني منسجم و همچنين ناتواني در اجراي طرحهاي موثر در خاورميانه شايد باعث از بين رفتن صلاحيتش در داخل و خارج  شود .

فايننشال تايمز نوشت در حالي که ناظران نگران هستند مداخله نظامي در سوريه باعث شود ايران به گامهاي خود در برنامه هسته‌اي سرعت ببخشد برخي ديگر معتقدند عقب نشيني قابل پيش بيني آمريکا شايد تهران را به ارتقاي برنامه هسته اي اش  تشويق کند .روزنامه انگليسي گاردين نيز نوشت طرح روسيه باعث شد استدلالهاي اوباما براي مداخله در سوريه از وي گرفته شود . اين طرح قطعا به نفع ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه و پيروزي براي اوست.

گاردين حتي بيشتر از اين نوشت و افزود ابراز خرسندي سازمان ملل متحد و اروپا از اين انديشه باعث شد اوباما با اشتياق زياد  طرح روسيه را بپذيرد زيرا نگران تبعات مداخله نظامي در سوريه خواهد بود  چرا که ملت آمريکا نيز با اين مداخله مخالف بوده و بر اين عقيده است که  جنگها و بحرانهاي اقتصادي پياپي ملت آمريکا را خسته کرده است و احتمال مي رود کنگره آمريکا نيز با اين حمله مخالفت کند .
برچسب ها: اوباما ، روسیه ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار