دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: رسانه‌ها امروز قادرند تبديل به يك قدرت بازدارنده شوند و كتاب عصر بي‌سرزمين مي‌تواند سرآغاز مطالعات و پژوهش‌هاي جديدي در رابطه با رسانه و سياست خارجي باشد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "محسن رضايي" در مراسم رونمايي از كتاب عصر بي‌سرزمين كه امروز صبح در فرهنگسراي رسانه برگزار شد، با اشاره به نقش و تاثير رسانه در عصر سياست اظهار داشت: عقلانيت جمعي در يك جامعه بدون توليد انديشه هرگز شكل نخواهد گرفت و امروزه نفوذ پادشاهان و حاكمان بدون توليد انديشه و عقلانيت جمعي نمي‌تواند پايدار باشد.
 
وي با اشاره به حوادث سوريه و واكنش رسانه‌ها نسبت به انعكاس خبري اين كشور گفت: مواجه شدن كشور سوريه با چالش‌هاي جديد از دو سه ماه گذشته از جمله مواردي است كه مي‌توان به آن اشاره و نقش رسانه را در رابطه با چگونگي انعكاس خبري فجايع موجود در اين كشور مورد ارزيابي قرار دارد.  
 
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: حمايت‌هاي آمريكا از شورشيان با كمك كشورهايي همچون قطر و عربستان براي سرنگوني رژيم بشار اسد به عنوان يك كشور عضو سازمان ملل از جمله مسايلي بود كه قابل ذكر است كه با اين وجود شاهد اين بوديم كه حکومت مشروع بشار اسد به قوت خود باقي ماند و قادر به دفع نيروهاي تروريستي شد.
 
رضايي بيان داشت: فاجعه آميزترين جنايات در اين دو سال از سوي شورشيان و گروه‌هاي تروريستي در كشور سوريه قابل مشاهده است كه توانسته روي صهيونيست‌ها را سفيد كند اما با اين حال رسانه‌هاي حامي اين گروهك‌ها مانع انعكاس فجايع به وجود آمده در جهان بودند.
 
وي با تاكيد بر وجود مافياي رسانه‌اي و تلاش آن‌ها جهت انعكاس نيافتن فجايع ضد بشري خاطر نشان كرد: نقش رسانه در دفع تهديدات فجايع بر افكار عمومي از جمله مواردي است كه به خوبي مي‌توان به آن اشاره داشت.
 
رضايي ادامه داد: تصميم شتاب زده اوباما براي حمله به كشور سوريه با موج عظيمي از افكار عمومي از طريق رسانه‌ها به منظور عدم وقوع يك جنگ ديگر مواجه شد.  
 
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح كرد: رسانه قادر است پنهان‌ترين فجايع بشري را رو كند و از خود تاثيرات بسيار گسترده‌اي به جاي بگذارد و در اين ميان نبايد در سياست‌هاي مختلف از سوي كشورهاي گوناگون تبعيض قائل شد.
 
وي گفت: وجود بمب‌هاي ميكروبي، شيميايي و هسته‌اي در رژيم صهيونيستي از جمله مسائلي است كه كمتر مورد توجه برخي از كشورها قرار مي‌گيرد چرا كه رسانه‌ها در اين ميان به نفع صهيونيست‌ها كار مي‌كنند.
 
رضايي با تشكر از "شهرام گيل‌آبادي" نويسنده كتاب عصر بي‌سرزمين گفت: جوامع بشري امروز نياز بسيار گسترده‌اي را به تاثير رسانه‌ها بر روابط بين‌المللي و سياست خارجي دارند و اين كتاب در اين زمينه ابتكاري خوب است.  
 
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: رسانه‌ها امروز قادرند تبديل به يك قدرت بازدارنده شوند و كتاب عصر بي‌سرزمين مي‌تواند سرآغاز مطالعات و پژوهش‌هاي جديدي در رابطه با رسانه و سياست خارجي باشد.  
 
گفتني است كتاب عصر بي‌سرزمين نوشته شهرام گيل آبادي درباره نقش رسانه‌ها به عنوان پيش برنده سياست‌هاي دولت‌هاست و در اين كتاب از رسانه به عنوان يك ديپلماسي در عرصه سياسي ياد شده است.  
 
لازم به ذكر است مراسم رونمايي از كتاب عصر بي‌سرزمين با حضور اساتيد برجسته و محسن رضايي برگزار شد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مراسم ، رونمایی ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار