یک شاعر کرمانشاهی گفت: شخصیت شهریار برای همه شناخته‌شده است، اشعاری از شعرای نام‌دار فارسی به‌خصوص این شاعر گران‌قدر در اذهان باقی است که موجب لذت ادبی می‌شود و همین مطلب برای انجام رسالت‌شعری شاعران کافی‌ است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


رضا حساس در آستانه‌ سالروز درگذشت استاد محمدحسین بهجت گفت: بهجت متخلص به شهریار، دوران سخت و دردناکی در طول زندگی خود تجربه کرده و مانند بسیاری از شاعران و هنرمندان در برهه‌ای از زمان درگیر مسائل عاطفی بوده است.

وی با تاکید براینکه این شاعر گران‌قدر از طرفداران بسیاری برخوردار است، افزود: شهریار این تخلص را به‌هنگام خواب از حضرت حافظ وام گرفته و پس از تفال‌های فراوان، با گذاشتن این تخلص شعریبر نام خود موافقت کرده است.

«منظومه حیدربابا» یکی از اشعار معروف این شاعر است که از شهرت جهانی برخوردار بوده و هم‌اکنون در حدود 50 زبان زنده دنیا ترجمه شده است و در واقع بیان‌گر آداب‌ورسوم و مسائل‌اجتماعی این دیار است.

وی با بیان اینکه شعر «ای وای مادرم» از دیگر اشعار معروف شهریار است، ادامه داد: اثر زیبای «علی ای همای رحمت» از جمله اشعار این شاعر است که در میان ایرانیان محبوبیتی خاص دارد که در واقع حاصل نظر حضرت علی(ع) به وی است.

این شاعر کرمانشاهی با اشاره به‌اینکه شخصیت شهریار برای همه شناخته‌شده است، اعلام کرد: جوانان امروزی نه‌تنها با آثار شهریار بلکه با اشعار اکثر شعرای بزرگ فارسی آشنایی کمی دارند و تنها از هر شاعر تعداد معدودی از آثارش را می‌شناسند و از بر هستند.

حساس ادامه داد: اشعاری از شعرای نام‌دار فارسی به‌خصوص شهریاردر اذهان باقی استکه موجب لذت ادبی می‌شود و همین مطلب برای انجام رسالت‌ شعری شاعران کافی‌ است.

پس از درگذشت استاد شهریار در 27 شهریورماه 67،با تصویب شورایعالی انقلاب فرهنگی و بنا به درخواست مردم آذربایجان چنین روزی به روز ملی شعر و ادب فارسی نام‌گذاری شد./س

برچسب ها: کرمانشاه ، شاعر ، شهریار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.