رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ارزش ريالي پرونده هاي تخلف تشكيل شده در خصوص قاچاق گوشي تلفن همراه در اين استان را بيش از 800 ميليون ريال اعلام كرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، يونس عالي پور افزود :بازرسان اين سازمان با همكاري ساير دستگاهها و ادارات متولي امر در استان  از ابتداي سال 91 تا كنون با بازرسي از 636 مغازه صنف موبايل فروشان، با شناسايي بيش از  30 واحد صنفي متخلف، تعداد 745 دستگاه گوشي تلفن همراه قاچاق را كشف و ضبط نموده و بعد از تشكيل پرونده جهت رسيدگي به مراجع قضايي معرفي شده اند.

 عالي پور اظهار داشت: طي روز گذشته بازرسان اين سازمان با مراجعه به مركز بزرگ فروش موبايل و بازرسي از يك واحد صنفي تعداد 21 عدد گوشي تلفن همراه قاچاق به ارزش بيش از 70 ميليون ريال را كه فاقد باركد شبنم بوده جمع آوري و فرد متخلف با تشكيل پرونده جهت رسيدگي به تعزيرات حكومتي معرفي گرديد.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در ادامه به خصوصيات رنگ باركد شبنم روي گوشي تلفن همراه اشاره كرد و افزود: گوشي هاي بدون برچسب شبنم آبي رنگ، قاچاق محسوب شده و با متخلفان طبق ماده 62 قانون نظام صنفي برخورد و كالاها تحت عنوان قاچاق جمع آوري مي شود.

وي جهت اطلاع بيشتر همشهريان افزود: باركد شبنم نارنجي رنگ، براي گوشي تلفن همراه قابل قبول نبوده و اين باركد اختصاص به ساير كالاها از جمله لوازم جانبي صنف موبايل فروشان دارد و نصب باركد شبنم نارنجي رنگ، بر روي گوشي تلفن همراه تخلف محسوب شده و كالاهاي با اين شرايط تحت عنوان قاچاق ضبط مي گردد.

 يونس عالي پور ضمن تاكيد بر حساسيت و پيگيري بازرسان اين سازمان، به تشريح يكي از پرونده هاي مكشوفه پرداخت و افزود: به دنبال شناسايي واحد متخلفي در ابتداي سالجاري كه اقدام به عرضه گوشي قاچاق مي نمود پرونده اي در اين خصوص تهيه و به اداره تعزيرات حكومتي ارسال گرديد كه نهايتا واحد صنفي متخلف به پرداخت مبلغ يك ميليارد و 340 ميليون ريال جريمه از سوي مراجع قضايي محكوم و 623 دستگاه گوشي قاچاق نيز از آن واحد ضبط گرديد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: قاچاق ، تلفن ، همراه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار