مرکز هنرهای نمایشی رادیو بیش از 140 قسمت نمایش رادیویی را برای پخش از شبکه های مختلف صدا تولید کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از از روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی رادیو، همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، نمایش های "باروی آتش"، "فصل عشق"، "من چمران هستم"، "خبر آن روزها"، "نشانی قلب من است"، "سوران سرد"، "دگر کسی هامور نمی خورد"، "صعود به ارتفاع بی نهایت" و...عناوین برخی از نمایش‌هایی است که با حضور بازیگران مرکز هنرهای نمایشی رادیو در این ایام پخش می‌شود.

خلاصه برخی از نمایش‌های رادیویی سریالی به شرح زیر است:
1-"باروی آتش": داستان رزمنده ای که در زمان جنگ با رشادت های همرزمان خود مواجه شده است. این داستان از سوی مادر این رزمنده روایت می شود. نمایش "باروی آتش" در 5 قسمت برای پخش از رادیو معارف تولید شده است. نویسنده: مریم تاجیک، سردبیر و تهیه کننده: بابک صفی خانی و کارگردان: فریدون محرابی.

2- "فصل عشق": داستان پسری 16 ساله به نام نورالدین عافی از اهالی روستای خنجان تبریز است که به جبهه می رود و 80 ماه در آنجا می ماند. این نمایش در 5 قسمت برای پخش از رادیو ایران تولید شده است. نویسنده: مجتبی قدمشاه، سردبیر و تهیه کننده: طیبه محمدعلی و کارگردان: فریدون محرابی.

3- "نشانی قلب من است": داستان جوانی با بیماری قلبی که در صف انتظار پیوند، قلب  رزمنده ای را به او پیوند می زنند و شخصیت جوان با توجه به قلب پیوندی عوض می شود. این نمایش در 60 قسمت برای پخش از رادیو نمایش تولید شده است. نویسنده: مرضیه رشیدبیگی، سردبیر و تهیه کننده:  مهتاب امینی و کارگردان: مجید حمزه.

4- "خبر آن روزها": بر اساس زندگی سیده زهرا حسینی و رمان دا تنظیمی متفاوت شده که در 30 قسمت برای پخش از رادیو نمایش تولید شده است. نویسنده: جهانشاه آل محمود، سردبیر و تهیه کننده: شهلا نیساری و کارگردان: میکائیل شهرستانی.

5-"سوران سرد": این نمایش بر اساس رمان 4 جلدی سوران سرد، نوشته جواد افهمی، تنظیم شده که درباره سربازانی است  که در غرب کشور در پایگاه سوران در حال خدمت اند. در این پایگاه جاسوسی برای شبکه ضد انقلاب فعالیت می کند و ... این نمایش در 30 قسمت برای پخش از رادیو نمایش تولید شده است. تنظیم و کارگردان: جواد پیشگر و سردبیر و تهیه کننده: محمد مهاجر.  

6-"دیگر کسی هامور نمی خورد": این نمایش با نگاهی به حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران حکایت مسافرانی را نقل می کند که در دریای جنوب شهید شده اند و ماهی های هامور برخلاف ذاتشان آن ها را نمی خورند که  در 6 قسمت برای پخش از رادیو ایران تولید شده است. نویسنده: علی جولایی، تهیه کننده و سردبیر: بابک صفی خانی و کارگردان: فریدون محرابی.

7-"صعود به ارتفاع بی نهایت": این نمایش با نگاهی  به زندگی جانبازان داستان جانبازی، است که اعضای بدن خود را اهدا می کند که در 6 قسمت برای پخش از شبکه های رادیویی سلامت و تهران تولید شده است. نویسنده: علی جولایی، سردبیر و تهیه کننده: شهرام میرشکاک و کارگردان: ندا هنگامی.

گفتنی است، علاوه بر نمایش های رادیویی، 6 رادیو فیلم با نام های: "و اینک بهشت " (صادق آشتیانی)،" ضد گلوله" (مصطفی کیایی)، "آژانش شیشه ای" (ابراهیم حاتمی کیا)، "روزهای زندگی" (پرویز شیخ طادی)، "سجاده آتش" (احمد مرادپور) "گلوگاه شیطان" (حمید بهمنی) و سریال " خوش غیرت" تولید شده است که در این ایام هر روز از رادیو نمایش پخش می شود. همچنین برنامه های " شاهد عینی" با موضوع تئاتر دفاع مقدس ،" تولد یک پروانه"  و   "استودیو 8" عناوین دیگر آثاری اند که از رادیو نمایش پخش خواهند شد./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار