سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: امیدواریم رئیس‌جمهور افرادی را به عنوان وزرای پیشنهادی وزارتخانه‌های "آموزش و پرورش" و " علوم، تحقیقات و فناوری"به مجلس معرفی کند، که "رای‌آور" باشند.

عبدالوحید فیاضی نماینده نور و محمودآباد، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، به ضرورت معرفی هرچه سریعتر وزرای "علوم، تحقیقات و فناوری" و "آموزش و پرورش" اشاره کرد و گفت: معرفي وزراي اين وزاتخانه‌ها در آستانه بازگشایی مدارس ضروری است.

وی افزود: "بهار کار" آموزش و پرورش و همچنين آموزش عالی از اول مهرماه شروع می‌شود، بنابراین باید وزارتخانه‌های مربوطه به صورت جدی پیگیر موضوعات این حوزه‌ها باشد و اين امر مستلزم تعيين مديريت ثابت است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، تصریح کرد: امیدواریم رئیس‌جمهور افرادی را به عنوان وزرای پیشنهادی این دو وزارتخانه به مجلس معرفی کند که "رای‌آور" باشند.

فیاضی تصریح کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات در جلسه‌اي مشترك با وزارتخانه‌های "آموزش و پرورش" و " علوم، تحقیقات و فناوری" كه هفته گذشته در رشت برگزار شد به بررسي مشكلات اين حوزه‌ها  پرداخت.

پيش از اين کمال‌الدين پيرموذن نماينده مردم اردبيل، نمين و نير درخصوص معرفي وزراي پيشنهادي سه وزارتخانه باقيمانده به  باشگاه خبرنگاران گفته بود که احتمالاً وزراي پيشنهادي سه وزارتخانه آموزش و پرورش، علوم، تحقيقات و فناوري و ورزش و جوانان اوايل مهرماه به مجلس معرفي شوند.

وي  گفت: تا آنجا که اطلاع داريم، سرپرست‌ وزراتخانه‌هاي آموزش و پرورش، علوم، تحقيقات و فناوري و ورزش و جوانان به عنوان وزراي پيشنهادي اين وزارتخانه‌ها به مجلس معرفي خواهند شد.

پيرموذن در ادامه افزود: البته قرار است در صورت معرفي سرپرست اين سه وزارتخانه به عنوان وزراي پيشنهادي، جعفر توفيقي سرپرست وزارت علوم با حضور در فراکسيون‌هاي مجلس و در صحن علني بهارستان نسبت به برخي مسائل مطرح شده درباره خود رفع ابهام کند.

گفتني است، پس از عدم موفقيت وزراي پيشنهادي دولت يازدهم براي تصدي سه وزارتخانه آموزش و پرورش، علوم، تحقيقات و فناوري و ورزش و جوانان، "حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر روحاني"، آقايان علي‌اصغرفاني، جعفر توفيقي و سيدرضا ‌صالحي‌اميري را به عنوان سرپرست‌هاي اين سه وزارتخانه منصوب کرد.

انتهاي‌پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار