گنجینة ارزشمندی از دست‌نویس‌های کهن، کتاب‌های چاپ سنگی و چاپی، پایان‌نامه‌های دانشگاهی و حوزوی، اسناد تاریخی، عکس‌های قدیمی و منابع دیجیتالی با موضوع امام رضا(ع) و حرم مطهّر رضوی، در قالب نمایشگاهی علمی و فرهنگی در کتابخانة مرکزی آستان قدس رضوی به نمايش گذاشته شده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،در اين نمايشگاه كه 24 شهريور گشايش يافته و تا 30 شهریور پذيراي علاقه‌مندان است، گنجینة ارزشمندی از دست‌نویس‌های کهن هم‌چون «رسالة اسماء‌الحُسنی»، «رسالة ذهبیّه»، «خطبة توحیدیه»، «شرایع‌الاسلام»، «تحفه‌الزائرین» و «بحارالانوار» به نمایش گذاشته شده است.

بر اساس اين گزارش :در بخش دیگری از این نمایشگاه، مجموعه‌کتاب‌های ارزشمند چاپ سنگی، مانندِ «عیون اخبار الرضا علیه‌السلام»، «تحفه‌الطوسیه»، «تحفه‌الرضویه» و «کاشف‌النقاب» در معرض دید عموم قرار گرفته است.

علاوه بر اين کتاب‌های چاپی ارزشمندی از جمله «انیس‌النفوس»، «خورشید شرق»، «معیارهای اقتصادی در تعالیم رضوی»، «معجزة باران»، «کرامات امام رضا علیه‌السلام»، «عشق هشتم»، «در سایه‌سار عشق»، «خزائن رضوی» و «جنبش علوی، هجرت رضوی» با موضوعِ زندگانی، سخنان، شخصیت، کرامات و هجرت امام رضا(ع) در قالب اين نمايشگاه به نمايش گذاشته شده است.

عکس‌های تاریخی بخش دیگری از این نمایشگاه را تشکیل می‌دهند كه عکس ضریح فولادی (ساخته‌شده در دورة قاجار)، جداسازی ضریح دوم (ضریح نگین‌نشان) از اطراف مضجع شریف امام رضا علیه‌السلام در جریان نصب ضریح چهارم در سال 1338، عکس اکبر حافظیان و ابوالحسن حافظیان (بانیان ضریح چهارم)، اعطای غبار متبرّک ضریح توسط تولیت عُظمای آستان قدس رضوی به شهید عبدالکریم هاشمی‌نژاد و نماز خواندن مقام معظّم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مُدَّ ظلّه العالی) در کنار مضجع شریف امام رضا علیه‌السلام در سال 1379 را شامل مي‌شود.

لازم به ذكر است :نمایشگاه دست‌نویس‌های کهن، کتاب‌های چاپ سنگی و چاپی، پایان‌نامه‌های دانشگاهی و حوزوی، اسناد تاریخی، عکس‌های قدیمی و منابع دیجیتالی با موضوع امام رضا(ع) و حرم مطهّر رضوی 24 تا 30 شهریورماه، صبح و بعد از ظهر در کتابخانة مرکزی آستان قدس رضوی، پذیرای عموم علاقه‌مندان به آثار فرهنگی و معنوی است./ ب

برچسب ها: برپایی ، نمایشگاه ، کهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.