حضور متراکم دستفروشان با گذشت ساعاتی از شب در خیابان امام خمینی (ره) شهرستان ملارد، باعث بروز مشکلاتی در این ناحیه شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ خیابان امام خمینی (ره) واقع در منطقه سرآسیاب شهرستان ملارد به عنوان یکی از اصلی ترین خیابان های این ناحیه با گذشت ساعاتی از شب با حجم انبوهی از دستفروشان مواجه می شود که تردد در این ناحیه را با سختی و کندی روبرو می سازد.
 
ریشه بخشی از این نارسایی اجتماعی که نمونه آن در برخی شهرستانها و مناطق دیگر نیز مشاهده می شود را می توان در دغدغه ها و مشکلات اقتصادی جستجو نمود که در هنگام بروز بحران هایی از قبیل فوت شوهر، بی سرپرستی یا بدسرپرستی، بیکاری، کودکان کار، برخوردار نبودن از سواد و مهارت های لازم در جهت اشتغال و به طور کلی محرومیت از حلقه های حمایتی لازم به منظور تامین نیازهای اقتصادی تشدید می شود و گاه پیامدهای منفی و نامطلوبی را در سطح شهر و جامعه به دنبال خواهد داشت که ایجاد ترافیک، مخدوش و نازیبانمودن چهره شهر، عرضه شدن برخی از کالاهای غیراستاندارد و ... از تبعات این نارسایی اجتماعی است.
اگرچه به نظر می رسد، رفع و دفع این معضل اجتماعی نیازمند حصول و تدوین برنامه ریزی های هوشمندانه اقتصادی میان مدت و بلندمدت در سطوح گسترده تری است، اما ساماندهی دستفروشان و استقرار آنها در مناطقی مشخص از سوی نهادهای نظارتی و شهری نیز می تواند در کاهش و محدودتر نمودن مشکلات و تبعات مشاغل کاذب اینچنینی در سطح شهر، تا حدودی موثر واقع گردد.
امید آن می رود، دستگاه های ذیربط در این شهرستان، همچون گذشته با اتخاذ تمهیدات مناسب، در جهت رفع و دفع این مسئله که با گذشت ساعاتی از شب در خیابان نامبرده ظهور و بروز پیدا می کند، اقدامات لازم و مقتضی را مبذول دارند./ف
برچسب ها: خیابان ، اشتغال ، کاذب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار