به گزارش آنتي وار، سايت "ميليتري دات کام" در گزارشي به قلم "ريچارد سيسک" نوشت اگرچه کاخ سفيد و پنتاگون بارها اعزام نيرو به سوريه را رد کرده اند با اين حال مسئولان وزارت دفاع آمريکا از احتمال اعزام نظاميان آمريکايي براي کمک به تامين امنيت يا نابودي سلاح هاي شيميايي سوريه سخن مي گويند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، جرج ليتل سخنگوي پنتاگون در پاسخ به سئوالي مبني بر اينکه آيا احتمال اعزام نيروهاي آمريکايي براي کمک به کنترل تسليحات شيميايي سوريه به اين کشور وجود دارد يا خير، پاسخ مبهمي ارائه کرد.  

وي گفت درباره اينکه چه کسي در فرايندي که هنوز نهايي نشده است شرکت خواهد کرد ، گمانه زني نمي کنم. 

نخستين گامها در اين فرايند در ژنو برداشته شد جايي که جان کري وزير خارجه آمريکا و سرگئي لاوروف همتاي روس وي درباره طرح نظارت بين المللي بر تسليحات شيميايي سوريه گفتگو کردند. 

سوريه موافقت اوليه خود را با ابتکار روسيه اعلام کرده است و همچنين با پيوستن سوريه به کنوانسيون منع سلاحهاي شيميايي موافقت کرده است. 

لاوروف از آمريکا خواسته است با کنار گذاشتن تهديد حمله نظامي به سوريه به مذاکرات سرعت دهد با اين حال ليتل گفت تهديد اقدام نظامي موجب پيشرفت اين فرايند خواهد شد. 

آمريکا با هدف حمايت از اين تهديد چهار ناو شکن خود را در سواحل سوريه نگه داشته است و ناو هواپيمابر نيميتز اين کشور نيز همچنان در درياي سرخ مستقر است. ليتل با اين حال تاکيد کرد در صورت طولاني شدن مذاکرات اين ناوشکنها را جايگزين خواهد کرد. 

ليتل گفت آمريکا با هدف حفظ تهديد همچنان بخشي از تسليحات و تجهيزات نظامي خود را در منطقه نگه داشته است. وي از اظهار نظر درباره اينکه آيا زيردريايي مسلح به موشک هاي تام هاوک به مديترانه اعزام خواهد شد، خودداري کرد. وي تاکيد کرد آمريکا در صورت شکست مذاکره با روسيه همچنان آماده اقدام خواهد بود. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار