دبیركل حزب‌الله لبنان در دیدار با دبیر‌كل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: تقویت وحدت میان امت اسلامی تنها راهكار مقابله با توطئه‌های آمریكا و همپیمانان آنان در سراسر جهان به‌ویژه جهان اسلام است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "آیت‌الله اراكی" دبیر‌كل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، با سید حسن نصرالله، دبیر‌كل حزب‌الله لبنان دیدار و پیرامون مسائل جهان اسلام و منطقه به‌خصوص مسأله سوریه گفتگو كرد.

دبیركل مجمع در این دیدار كه غضنفر ركن‌آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز حضور داشت، با اشاره به ضرورت تقریب میان مذاهب اسلامی، اظهار داشت: رژیم اشغالگر قدس دشمن تمام مردم منطقه و همه مذاهب و ادیان است و در دستیابی به اهداف خود به هیچ دین و آئینی پایبند نبوده و ضمن ایجاد فتنه مذهبی، در صدد شكستن اراده نیروهای مقاوم در برابر آن رژیم است.
 
سید حسن نصرالله نیز با اشاره به تلاش‌های جنگ‌طلبانه اخیر آمریكا و رژیم غاصب صهیونیستی و هم پیمانان آن تأكید كرد: تحولات منطقه نباید موجب فراموشی جنایت‌های ضد انسانی رژیم غاصب صهیونیستی در حق ملت مظلوم فلسطین شود.
 
دبیر‌كل حزب‌الله در این دیدار همچنین افتتاح دفتر نمایندگی مجمع جهانی تقریب بین مذاهب اسلامی در لبنان را مهم ارزیابی كرد.
 
آیت‌الله اراکی در ادامه سفر به لبنان در دیدار با شیخ عبدالامیر قبلان مسئول مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان ضمن تشریح تحولات منطقه و سوریه و اشاره به تلاش‌های دشمنان برای ایجاد فتنه در میان ملت‌های منطقه، بر ضرورت حفظ وحدت در برابر توطئه‌های آنان تأكید كرد.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: تقویت ، وحدت ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار