چين از توافق روسيه و آمريکا درباره سوريه استقبال کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني الميادين ؛ این شبکه لحظاتي پيش اعلام کرد چين از توافق روسيه و آمريکا درباره سوريه استقبال کرد

"وانگ يي" در ديدار با "لوران فابيوس"، همتاي فرانسوي خود که در چين به سر مي برد گفت:  چين از توافق کلي آمريکا و روسيه استقبال مي کند. اين توافق زمينه را براي فرو نشاندن تنش ها در سوريه فراهم خواهد کرد. 

فابيوس که يکشنبه صبح وارد پکن شد و قرار است امشب به پاريس بازگردد ، اين توافقنامه را "گام مهم رو به جلو" توصيف کرد و گفت : تصميم هاي مهمي بايد در مورد سوريه اتخاذ شود.
 
وي افزود : ما بايد بر اساس اين توافق کلي رو به جلو حرکت کنيم.
 
توافق بين روسيه و آمريکا در خصوص نابودي سلاح هاي شيميايي سوريه پس از سه روز گفتگوي جان کري ، وزير خارجه آمريکا و سرگئي لاوروف، همتاي روس وي، ديروز در ژنو حاصل شد. 

هدف از اين توافقنامه، تحت کنترل درآوردن تسليحات شيميايي سوريه تا اواسط سال آينده ميلادي است و به موجب آن در صورت تبعيت نکردن سوريه از مفاد  توافقنامه، راه براي اعمال تحريم ها عليه اين کشور باز خواهد بود. 

فرانسه يکي از نزديک ترين متحدان آمريکا در پافشاري براي اقدام نظامي عليه سوريه به شمار مي رود.

چين از اعضاي دائم شوراي امنيت سازمان ملل است که حق وتو دارد و در طول درگيري هاي داخلي سوريه همواره در کنار روسيه با تصويب قطعنامه هاي شوراي امنيت عليه سوريه مخالفت کرده است. 

پکن همواره مي گويد با مداخله در امور داخلي کشورهاي ديگر مخالف است. 
برچسب ها: چین ، استقبال ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار