رئيس دستگاه اجرايي اتحاديه اروپا مي گويد هر گونه اقدام عليه سوريه بايد مشروعيت خود را از سازمان ملل بگيرد و از همين رو بايد براي حل بحران اين کشور به دنبال راههاي سياسي بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه خبري يورونيوز در گفتگويي اختصاصي با خوزه مانوئل باروسو رئيس کميسيون اروپا نظر وي را درباره آخرين تحولات سوريه و پيشنهاد مسکو براي نظارت سازمان ملل بر تسليحات شيميايي اين کشور جويا شد.

باروسو در اين باره گفت ارزش اين را دارد که ما براي اجراي پيشنهاد روسيه تلاش کنيم اما با اين حال دليل و مدارکي وجود دارد که درباره به نتيجه رسيدن اين پيشنهاد شک و ترديد داشته باشيم.

رئيس بازوي اجرايي اتحاديه اروپا گفت ما بر اين باوريم که بايد براي اجراي اين پيشنهاد روسيه تلاش کنيم زيرا تنها راه سياسي مي تواند بحران سوريه را به طور پايدار حل کند.

وي در پاسخ به سئوالي که آيا موضع اتحاديه اروپا در قبال سوريه، روي آوردن به راه هاي ديپلماتيک است گفت ما بايد در چارچوب جامعه بين المللي به نقض حقوق بشري که در سوريه انجام مي گيرد واکنش تندي نشان دهيم. اما هر گونه پاسخ ما به تحولات سوريه بايد مشروعيت خود از سازمان ملل بگيرد و به همين دليل ما معتقديم که بايد تلاش هاي سياسي خود را براي حل اين بحران به کار گيريم.

باروسو در پاسخ به سئوالي درباره يکي از اظهار نظرهايش در سال گذشته با اين مضمون که اتحاديه اروپا براي سوريه جديد و دموکراتيک مسئوليت دارد و اينکه چرا اکنون چنين رويکردي در قبال اين کشور در پيش گرفته است گفت اوضاع در سوريه بسيار پيچيده است.ما بايد به مردم سوريه کمک کنيم تا به حداقل اجماعي با هم برسند. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار