هزاران نفر از مردم يمن با برگزاري تظاهرات گسترده در خيابان‌هاي پايتخت اين کشور از عملکرد مقامات سوريه در برابر سلطه‌طلبي آمريکا و غرب حمايت و بر ضرورت توجه جهانيان به خطرهاي تسليحات اتمي رژيم صهيونيستي تاکيد کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني المنار ؛ مردم يمن با برگزاري تظاهرات گسترده در صنعا پايتخت اين کشور تاکيد کردند که «رژيم صهيونيستي با سلاح هاي اتمي» خطري است که آمريکا از آن حمايت مي کند.

تظاهرکنندگان اعلام کردند که سياست هاي آمريکا دوگانه است زيرا در حالي که از سلاح هاي اتمي رژيم صهيونيستي حمايت مي کند، خواهان برچيده شدن تسليحات شيميايي سوريه است. مردم يمن با برگزاري تظاهرات گسترده، تهديدهاي آمريکا را درباره تجاوزگري عليه سوريه رد کردند و خواهان توجه جهانيان به خطرهاي واقعي موجود شدند که همان سلاح هاي اتمي رژيم صهيونيستي است که منطقه را با خطر مواجه کرده است. تظاهرکنندگان همچنين رفتارهاي دوگانه آمريکا را رد کردند.

هزاران نفر از مردم يمن در اين تظاهرات شرکت کردند. تظاهرات از ميدان انقلابي «التغيير» آغاز شد و در برخي از خيابان هاي پايتخت اين کشور برگزار شد.خالد المداني، عضو گروه «جوانان پايداري»  در حاشيه اين تظاهرات به خبرنگار المنار گفت: «ما خواهان توجه به دشمن واقعي امت اسلامي هستيم. اين خطر  موجوديت امت اسلامي را تهديد مي کند. ما خواهان توجه همه ملت ها به خطر واقعي هستيم. خطر واقعي تسليحات شيميايي سوريه که منبع قدرت است نيست. ما سلاح هاي شيمياي سوريه را منبع قدرت براي امت اسلامي مي دانيم.»

المترض المتوکل، روزنامه نگار يمني، نيز در حاشيه اين تظاهرات گفت: «اگر آمريکا به دنبال انهدام سلاح هاي شيميايي سوريه است، مي گويم که چرا متوجه سلاح هاي شيميايي، هسته اي و گاز هاي سارين رژيم صهيونيستي نيست. بنابراين، اکنون آمريکا دوگانه برخورد مي کند. مردم يمن و ديگر ملت هاي عربي از پيامدهاي خطرناک اقدامات آمريکا در منطقه آگاه است.»تظاهرکنندگان که با شعار «سلاح هاي اتمي رژيم صهيونيستي خطري که آمريکا از آن حمايت مي کند» در اين تظاهرات شرکت کردند، همبستگي کامل خود را از سوريه اعلام و از عملکرد سياسي مقامات سوريه که در برابر فشارهاي تجاوزکارانه آمريکا و غرب موفقيت آميز بوده است قدرداني کردند.

احمد الجنيد، عضو جوانان انقلابي يمن در اين خصوص گفت : «رهبران سوريه توانمندي خود را ثابت کردند. بشار اسد از ابتداي بحران نشان داد که به معناي واقعي يک رئيس جمهور است و به لحاظ سياسي، نظامي ومردمي موفق عمل کرده است. تاکنون همين بس که ارتش و ملت سوريه فرو نپاشيده است و اقتصاد اين کشور همچنان پابرجاست.»

عبدالحميد الغرباني، روزنامه نگار يمني، نيز در اين خصوص گفت: «سوريه ماهيت عربي، پايداري و مقاومت خود را نشان داده است. مقاومت تنها گزينه پيش روي ملت هاي عربي و اسلامي است و اين گزينه در برابر گردنکشي آمريکا و رژيم صهيونيستي موفقيت آميز است.»

در سطح کشورهاي عربي، تظاهرات يمني ها در حمايت از سوريه بزرگ ترين تظاهرات در نوع خود است و هر هفته چنين تظاهراتي برگزار مي شود. بين دمشق و صنعا پيوندي با ماهيت و هويت عربي وجود دارد و هر دو عاشق مقاومت و آزادي هستند.
برچسب ها: ملت ، دولت ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار