خبرگزاري رويترز گزارش داد سناتور "مک کين" و سناتور "گراهام "با انتقاد از توافق امريکا-روسيه در خصوص بحران سوريه اعلام کردند اين توافق آغاز عزيمت به يک "کوچه ديپلماتيک تاريک" است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از رويترز، اين سناتورهاي جنگ طلب خواستار حمله نظامي به سوريه بودند و راه حل سياسي را رد کردند.

آنها مدعي شدند توافق امريکا-روسيه بحران سوريه را به طور مبنايي حل و فصل نخواهد کرد و تنها به بشار اسد،‌ رئيس جمهور سوريه، فرصت مي دهد که وقت کشي را ادامه دهد. 

در عين حال مک کین، سناتور جمهوری خواه آمریکا در مصاحبه با رادیو "سوا" اعلام کرد: ما فرصت بهره‌برداری از پرونده جنگ در سوریه را به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه واگذار کردیم که در مقاله خود در روزنامه نیویورک تایمز شخصیت واقعی خود را به خوبی برای همگان برملا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: این مقاله ثابت کرد که ما نباید به وی اعتماد کنیم.

جان مک کین تصریح کرد: رئیس جمهوری روسیه می‌خواهد که بیشترین نقش را در منطقه داشته باشد و عملا در این مسیر حرکت می‌کند.

این سناتور جنگ‌طلب آمریکایی در واکنش به مقاله پوتین و انتقاد وی از آمریکا قرار است مقاله‌ای در یکی از روزنامه‌های روسی منتشر کند.

گفتني است، روز گذشته وزراي خارجه آمريکا و روسيه پس از سه روز رايزني به توافقي در خصوص کنترل سلاح هاي شيميايي سوريه دست ياقتند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار