مسلمانان شهر «وينونا» در ايالت مينه‌سوتای آمريكا كه به‌تازگی مسجد خود را در اثر يك آتش‌سوزی عمدی از دست دادند، از سوی كليسای مركزی لوتران اين شهر، دعوت شدند تا نماز روز جمعه خود را در اين كليسا برگزار كنند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، پايگاه اطلاع‌رسانی «Winona Daily News» نوشت: روز جمعه 15 نفر از مسلمان منطقه وینونا برای برگزاری نماز جمعه به کلیسای این منطقه رفتند.

احمد الافندی، بنيانگذار مركز اسلامی «وينونا» گفت: دعوت كليسای مركزی از مسلمانان برای اقامه نماز جمعه و اختصاص يك مكان مناسب برای اقامه نماز مسلمانان، نشانه بزرگواری اين افراد است.

وی افزود: پس از حادثه آتش‌سوزی مسجد و مركز اسلامی وينونا، مردم اين شهر آغوش‌ها و درها را به روی مسلمانان گشوده‌اند و يكی از ويژگی‌های منحصربه‌فرد مردم اين منطقه است.

كشيش‌های كليسای مركزی روز جمعه با گشودن درهای اين كليسا به روی مسلمانان اعلام كردند كه می‌دانيد كه ما اينجا در خدمت شما هستيم و جمعيت مسلمانی كه برای اقامه نماز جماعت روز جمعه وارد كليسا می‌شدند از آنان تشكر می‌كردند.

الافندی در خطبه‌های نماز جمعه كه در اين كليسا برگزار شد، اعلام كرد: تنها چيزی كه پروردگار نمی‌خواهد كه بندگان از دست بدهند، ايمان است. همه چيزهايی كه شما فكر می‌كنيد، مالك آن‌ هستيد، روزی تمام خواهند شد. روزی شما بايد همه چيز را ترك كنيد و در آن زمان تنها چيزی كه با شما می‌ماند، ايمان شما است.



وی با اشاره به آتش‌سوزی مسجد اعلام كرد: اين يك امتحان، يك چالش و يك فرصت برای شروعی دوباره است. فرصتی است كه به ما داده شده تا روابط خود را با ديگر اعضای جامعه كه در اين شرايط دست ياری خود را به سوی ما دراز كرده‌اند، بهبود بخشيم.

بنيانگذار مركز اسلامی وينونا گفت: پس از حادثه آتش‌سوزی نمی‌دانستيم چه پيش می‌آيد و ما كجا گردهم جمع خواهيم شد چون مركز اسلامی برای ما بيش از يك مكان عبادتی بود و در حقيقت مركز جمعيت اسلامی وينونا محسوب می‌شد. اما دو كليسای بزرگ اين شهر حتی پيش از خاموش شدن آتش مسجد و مركز اسلامی، مكان‌هايی را به ما اختصاص دادند.

وی افزود: ما يهوديان، مسيحيان و مسلمانان اين شهر را داريم كه در كنار هم می‌توانيم بر مشكلات فائق آييم و روابط خوبی را با يكديگر داشته باشيم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱
-
حسین
۱۰:۱۷ ۲۴ شهريور ۱۳۹۲
احسنتم
Tanzania, United Republic of
حميد رضا ميركياني
۰۹:۵۶ ۲۴ شهريور ۱۳۹۲
جاي همه انسانهاي خوب خدا بهشت است.آفرين بر اين خوبان خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۲۴ شهريور ۱۳۹۲
این یعنی اتحاد بین اهل کتاب که ناگسستنی است باید حفظش کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۲۴ شهريور ۱۳۹۲
خدا کنه که تو همه دنیا این جور روابط حسنه بین مذاهب مختلف برقرار بشه.واقعا خوشحالم
آخرین اخبار