معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان : تاکنون بیماری وبا در شهرستانهای رفسنجان و انار ثبت نشده و با رعایت مسائل بهداشتی از سوی مردم می توان از شیوع این بیماری در شهر جلوگیری کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان دکتر جمالی زاده در جلسه اضطراری کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان رفسنجان افزود : استفاده از آب سالم و بهداشتی ، رعایت بهداشت در دفع فاضلاب ، شستشوی کامل دست ها با صابون و مواد شوینده و مبارزه با حشرات موذی از جمله مگس، نکاتی است که رعایت آنها برای مبتلا نشدن به این بیماری الزامی است .

وی با اشاره به اینکه مردم در صورت بروز اسهال از خود درمانی اجتناب و به پزشک و یا مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند،خاطرنشان کرد : دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان اقداماتی از جمله آموزش و اطلاع رسانی به همه پزشکان بخش خصوصی،دولتی، مرکز بهداشتی درمانی و مردم ، نظارت بر وضع آب آشامیدنی با همکاری دستگاههای مربوط ، شناسایی به موقع و کنترل موارد مشکوک بیماری در کارگران فصلی و اتباع بیگانه و غیر مجاز را انجام می دهد .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان یادآور شد : مردم موارد مشکوک را ، با ستاد پیگیری بیماریها با شماره تلفن 5233300 درمیان بگذارند.
برچسب ها: بهداشتی ، پزشک ، ستاد ، وبا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.