تظاهرات ضدآمریکایی هزاران یمنی در صنعا

هزاران شهروند يمني با تظاهرات در صنعا، سياست يک بام و دو هواي آمريکا را درباره تسليحات کشتار جمعي محکوم کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني المنار ؛ شرکت کنندگان در اين تظاهرات که با شعار «سلاح هسته اي صهيونيست ها خطري است که آمريکا از آن حمايت مي کند» برگزار شد، تاکيد کردند دولت آمريکا از سلاح هسته اي رژيم صهيونيستي دفاع مي کند ولي براي از بين بردن سلاح شيميايي سوريه مي کوشد. 

هاشم شرف الدين گزارشگر المنار در اين باره گزارش داد: تظاهرات گسترده هزاران شهروند يمني در اعتراض به سياست يک بام و دو هواي آمريکا در خصوص سلاح هاي کشتار جمعي، از ميدان التغيير آغاز شد و تظاهرکنندگان از خيابان هاي متعددي در صنعا عبور کردند. آنها با رد تجاوز آمريکا به سوريه، تلاش کردند نگاه جهانيان را متوجه خطر واقعي يعني تسليحات هسته اي رژيم صهيونيستي کنند. 

خالد المداني از فعالان گروه «جوانان پايداري» گفت: «ما نگاه ها را متوجه دشمن واقعي اين امت مي کنيم که موجوديت امت اسلامي را تهديد مي کند. همه ملت ها توجه کنند که خطر واقعي، سلاح شيميايي سوريه نيست بلکه اين سلاح، عامل قدرت ملت هاي منطقه است».

مرتضي متوکل از فعالان رسانه اي يمني گفت: «آمريکا تلاش مي کند سلاح شيميايي را از دست سوريه خارج کند. ولي چرا چنين سياستي را درباره سلاح هاي شيميايي و هسته اي و گاز سارين و ديگر انواع سلاح هاي شيميايي که رژيم صهيونيستي در اختيار دارد دنبال نمي کند. آمريکا اکنون سياست يک بام و دو هوا را در پيش گرفته است و ملت يمن و ديگر ملتهاي عربي از خطرات اقدامات در منطقه آگاه هستند».

شرکت کنندگان در تظاهرات صنعا همبستگي کامل خود را با سوريه اعلام و از عملکرد سياسي رهبران اين کشور که توانسته اند در برابر فشارهاي تجاوزکارانه آمريکا و غرب مقاومت کنند ستايش کردند. احمد الجنيد فعال گروه جوانان انقلاب يمن گفت: «بشار اسد از نظر سياسي و نظامي و جلب حمايت مردمي موفق بود. ارتش سوريه و ملت سوريه دچار تجزيه نشد و اقتصاد سوريه همچنان منسجم است». 

عبدالحميد الغرباني فعال رسانه اي يمني نيز گفت: «سوريه ثابت کرد که مقاومت، تنها گزينه ملت هاي عربي و اسلامي است». تظاهرات مردم يمن در همبستگي با سوريه، بزرگترين تظاهرات حاميان سوريه در بين کشورهاي عربي محسوب مي شود و قرار است هر هفته برگزار شود. 
برچسب ها: تظاهرات ، یمن ، صنعا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار